Tuesday, July 01, 2008

Acara Kutuk Paklah......................................dan Kanot.

Sejak kenaikan harga minyak dan seterusnya
mengundang kepada kenaikan harga barang,
memang diakui perbelanjaan meningkat GILA!.
(isu minyak lagi, kat sini ja la aku nk merungut pon)

Pemerhatian 1.

Selalunya aku hanya memerlukan sekitar RM 10-RM 15
untuk perbelanjaan minyak aku
balik Kampung + Jalan2 P.Buntaq.

UJung MInggu lepas, Aku Isi RM 20 Untuk perjalanan
balik ke P.Buntaq + Jalan2.
Dan untuk Balik ke Kemunting, Aku kena Isi lg RM 20.
tengahari semalam aku kena isi lagi.
Menjadikan Perbelanjaan minyak aku Naik melebihi 100%.

Tu kalo seminggu..4 minggu selalunya
dalam RM 45.
Sekarang RM 30-40 x 4.Tak RM 120?
menjadikan kenaikan sebenarnya Lebih dari 100%.
GILA!!!!!!

Hasil Pemerhatian.
= PAK LAH BOODOO.

Pemerhatian 2

Semalam aku pergi beli barang dapur di Tesco.
Barang yang sama aku beli bulan2 lepas.

Miza dah sedia list, siap dgn anggaran harga,
dan dihujungnya ada ruang "tick". Under bajet atau tak.

Yang tensennya semalam, hanya 3-4 barang saja yang harganya masih
macam bulan2 yang lepas.Yang lain....hampeh..

Dulu perbelanjaan barang dapur dibawah RM 150.
TAPI Semalam.RM 187.Naik.

Hasil Pemerhatian
= Pak Lah Bengong.

Pemerhatian 3.

Tun Mahathir selama 22 tahun memimpin MAlaysia,
membelanjakan sekitar RM 380 ++ Bilion.Selama 22 tahun.

Pak Lah selama 4 tahun, sudah membelanjakan RM 780 ++ Bilion.
Baru pat tahun!! dah lebih sekali ganda dari yang Tun M belanja
selama 22 tahun..

Hasil Pemerhatian
= Memang tak bole nak kata apa dah kat Paklah.

Pemerhatian 4

Dengan pembelian beberapa pemain baru dan
kehebatan Torres.Skuad liverpool semakin mantap.

Hasil Pemerhatian
= Booo Man u.

Kalo minyak tak turun balik dalam masa 3-4 bulan ni..
di anggarkan masyarakat pertengahan (mcm aku)
akan jatuh MISKIN mendadakkk)

Jadi, jgn kecewa kerana tiada isu Liwat disini.hahahaha

***********************************************************
Baru sat-sat aku terima SMS dari kanot pasal Anwar..
menda ntah dia ckp, Suruh aku sebarkan...

Errr...nort...gua tadak KREDITTT!!!.

***********************************************************

Keputusan Poll

Kanot dgn 7 Undi..
Menunjukkan sokongan terhadap Kanot masih kuat
walopun berbagai2 kutukan dilemparkan..

Walopun FT terkenal,
tapi cuma mendapat 1 Undi.

Begitu juga yang mengatakan dua2 tidak relevan
hanya mendapat satu undi.

Yang mengejutkan adalah PI Dulloo..
tidak disangka konsep yang
dipelopori oleh Aseb ini mendapat 3 undi.
lebih dari FT.

No comments: