Friday, November 28, 2008

Hah.

Sorang kawan aku dok sebuk pasal politik.

Sorang lagi dok stress sampai lupa diri.

Sorang dok mencipta persoalan kat semua org dan
katanya hari2 soal kat laki dia.
Pastu siap suruh aku jawab soalan dia dlm versi kelakar.

Sorang pulak dok ada kt luar negeri.

Aku pulak dah tadak idea nk buat entri.
sebab apa aku tatau.
otak sebuuuu jer...

Aku bukak2 la baca katun dilbert.
Tak dak idea.

Pi baca la blog kawan aku yg suruh aku jawab soalan dgn kelakar.
tadak jugak idea.
Kerja2 atas meja ni pon aku tatau nk buat apa.
kira tahap sebuu la.
Aku anggap ni bukan stress.
ini adalah sindrom ujung tahun.
rasa macam nk bercuti.

sampai bila baru aku akan ada idea nk tulis..
Tatau la...

*********************************************

Khutbah Jumaat Masjid Bukit Jana.

Khatib berkata bahawa jangan bergurau menggunakan
perkataan yang tidak baik.

Takot ia menjadi doa.

Mungkin itulah sebabnya masyarakat kita sekarang ni jadi pelbagai
masalah.

Mungkin ia kesan gurauan yang tidak baik.

Contohnya seperti kanot memanggil aku buduh.
Lalu aku memanggilnya Buduh x 8.

Dia membalas dgn :@)
Aku balas balik.

Takot jadi doa.

Tapi, yang lagi menakutkan, gurauan aku dan kanot terhadap aseb,
menjadi doa,
dan doa itu makbul.
tak ka merana dia.

Kan not?hahahahahah.