Monday, March 30, 2009

JUMAAT, sabtu , Ahad.

TAHNIAH KPD KANOT ATAS KELAHIRAN ANK NO 2
BELIAU YANG BERNAMA RAUHAH HUMAIRA SEMALAM.
Tak pa, InsyaAllah tahun dpn aku menyusul.
****************************************************

Petang Jumaat.
Lepas balik kerja,
Terus ke car wash.
keta kotoq.

Sampai di carwash,
kelihatan 3 org warga asing sedang
melihat2 kerata 2nd jand yang dijual oleh
tokey car wash.

Pakcik X kata kat aku,
depa ckp org putih, pakcik tak paham.

Lalu aku mendekati 3 org warga asing tersebut,
mereka berbual2. eh, rasa mcm paham pulak.
Aku pon mencelah menggunakan bahasa meraka.

depa tekejut,
"Masya Allah, takallam bil-lughatil a'rabiah?"
aku pon tekejut, eh eh, aku boleh ckp arab lagi.

Pakcik car wash lagi la, tebeliak mata.

depa dari Iraq, selama 2 tahun kt P.buntaq,
jarang jumpa org pandai ckp arab, kata depa.

Aku jadi translator antara depa dgn Pakcik car wash.
bebincang tentang harga kereta.

Setelah depa balik, Pakcik car wash dgn sengih2 tanya aku,
Pakdai ckp arab?
sikit2 la, kata aku.
Dulu masa mengaji, kena ckp arab.

Pak cik tu masih dgn muka terkebil2,
Aku bayar RM 7, dan blah.

***************************************************************

Pagi Sabtu,
sepatutnya aku kerja,
tapi aku ada ternemen boling anjuran TM.

Aku, Bini aku, dan sorang partner firm aku masuk.
Jadi firm diarahkan tutup dan staff2 wajib hadir memberi sokongan.

Bini aku satu team dgn cik sopian dari TM
dan Kak niza bini cik TAj ketua unit Bank RAkyat.

Aku pula satu team dgn kak Norihan dari TM,
dan Encik rezdham.

memang fight la.
nasib aku baik kerana harini semua menjadi.
En Redham Terer, aku konsisten. Kak norihan pon OK.

Bini aku lagi nasib baik,
Dia hampeh pada game pertama,
tapi mula menemui rentak pada game kedua dan ketiga.
kemudian tempat cik sopian diganti oleh
cik Taj yang memang TERER.

Masa penyampaian hadiah,
Team Bini aku dapat No. 5. Dapat Hamper bessarrr.
Team Aku dapat No 3.
LAAAAgi besaar hamperr.

Partner aku, tak menang. team dia dan dia hampeh.haha
Aku Faraid hamper aku bagi kat staff2 sikit.
tinggal kat opis sikit.

selebihnya aku bawak balik.
sebab malam ni aku ada tetamu.
Encik "H". datang utk penamaan calon esok.

Team aku.


Team Bini Aku.


Bini Aku no 5


Team Aku no 3


Gambaq Bersama Family, Family Hebat.

****************************************************************

Pagi Ahad, aku dan keluarga encik H
ke tempat penamaan calon.

Jgn pecaya kalo suratkabar atau tiwi 3 kata penyokong BN ramai
Bohong, sebab depa sikit jer.

Penyokong Pas raaaaammmai sgt2.
tidak kurang 10 ribu atau hampir 15 ribu.

BN dalan 2 3 ribu jerr.

antara yang menarik apabila
kaum India dari kelab penyokong PAs
datang membawa replika Kapal Selam sambil
melaungkan nama ALtantuya!

Lagi satu yang best ialah, kerana penyokong Pas RAmai,
diletakkan atas bukit pulak tu,
Penyokong pas ramai2 buat "mexican Wave" macam kat stadium tu.

hahahah...bengkerk jer penyokong BN.
Depa tak bole buat, sbb tak jadi wave.org sikit.


Kelihatan juga Ustaz Zamri mari mengaji
dan Doktor Badrul Amin yang sempat
bersalaman dan bermesra dgn peminat.

3 hari yang padat.


No comments: