Friday, August 21, 2009

RAMADHAN....Sudah tiba...

Setelah menibggalkan IIU 4 tahun lps,
Setiap kali Ramadhan...
Aku akan teringat kepada keseronokan
beribadah di IIU dulu.

Memang meriah.
Masa zaman Aseb pakai Jubah dan serban dulu.
Sopie masih pakai ketayap putih.
Kaie pon berjubah.
Kanot lagi la.

memang susah nk caya.
aku beberapa kali Qiamullail kat masjid dlm satu bulan puasa.

Aku jugak masih teringat kemerduan alunan bacaan Al-Quran
oleh seorang imam solat tarawikh..
Sehingga sekarang aku tak pernah jumpa org baca Quran sesedap tu.
kalau dengar bacaan dia..masa solat tu rasa macam kita tenggelam dlm alunan
surah yang di baca.
Lupa dunia sekeliling.
Nama Imam tu, Ahmad Ibrahim Bilal.

Aku terkilan, keranan kerajaan Malaysia menyerahkan beliau
kepada kerajaan Amerika kerana dia adalah suspek tereris kononnya..
Mungkin beliau masih di Kem Guantanamo sekarang...
Beruntung kawan2 dia di situ, dapat dengar bacaan beliau...

Satu lagi kisah yang aku ingat jika Ramadhan datang...
kisah Coq peneram.......

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAQ
semoga dipenuhi dgn ibadah....

No comments: