Saturday, December 24, 2005

Mari basuh moto.

Bengkerk melihat keadaan motor yang telah ditinggalkan kat kampung,
di bawah jagaan kakak aku,aku berbuat sesuatu selepas solat jumaat.
sebelum tu,aku dah pegi bengkel tukar paip ekzos yang patah.

Korang tengok rupa motor ni.

motor yg dulunya macho,skang dah hampeh dibawah jagaan org pompuan.
eh..di bawah ketidakjagaan orang pompuan.


ni sebelum aku memulakan kerja.(no pendaftaran dirahsiakan)


tengoklah apa jadi pada ekzos ini..kotoran degil.
dah 4 tahun tak basuh agaknya.


enjin pun dah rupa belacan.perhatikan perbezaannya
dengan paip ekzos yg aku baru ganti.umpama kanot dan aku. :p


seterusnya aku pun membogelkan moto tersebut.kanot suka part ni.bogel2.:p
Setelah dibogelkan..aku pun menyuruh moto itu ketuk ketampi..eh.
aku pun mula membasuh enjinnya.


aku menggunakan minyak tanah sebagai pelarut.
lihat kesannya..kotoran degil tertanggal.


setelah itu..aku pun menyimbah air untuk menghilangkan kesan minyak.


aku membiarkan moto tersebut kering dulu.
mujurlah takde lans koperal mana2 amek gambar masa aku bogelkan moto ni.
kalo tak tentu jadi isu besar.


sementara tunggu moto kering,aku beralih kepada pakaian moto tadi.
aku basuh sikit..lalu aku keringkannya.


bial moto dah kering.aku pun spray cat silver..kat enjin.
haaa.tengok.kan berseri tu.


ekzos dah basuh.enjin dah cat.body pun aku cat itam..tengok..
lawa pun..inila hasil kerja orang lelaki..


JENG JENG..anilah hasilnya..lepas cat kering..aku tampal stiker baru.
aku tak ambik gambar masa lekat stiker
dan pasang baju de sebab malas basuh tangan.
Ye la.dah berapa kali aku basuh tangan.siap sikit,basuh tangan amek gambar..
bazir air pulak dah..so,bila dah siap,baru aku amek gambar..


walaupun moto dah tak bogel.
tetap menarik dilihat dari bahagian punggungnya

jadi..MORAL yang dapat diambil dari kisah ini ialah..
usaha tangga kejayaan?bukan...
Belakang parang diasah lagikan tajam?bukan..
enjin moto dibasuh lagikan lawa?pun bukan..

Moralnya ialah..Jangan tinggal kenderaan anda di kampung,
lalu mengharap orang perempuan akan 'bela' kenderaan itu..

majoriti pompuan hanya tau bawak saja.
sekian.moga menjadi iktibar. muahahaaha

4 comments:

madulebah said...

muahahaha gelak golek-golek aku baca :p entry hang yang nih..

hampehh sungguh :p

(kalau (aku bilang kalau) aku balik raya haji merasa la naik motor ala2 macam motor baru no??) :p

Anonymous said...

aloi pun dah macam ayam golek baca entri ni.bolehla rempit pekan koboi pasni.

Anonymous said...

Enjoyed a lot! powder coat wheels Bulk email petrie wedding invitations Fi stereo headphones Fire alarm inspection software Adidas copa soccer sock party supplies wedding favors invitations

Anonymous said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it amateur blog picture Incorporate as seen on tv http://www.cash-advance-loan-illinois.info/stockquotes.html http://www.spanking-amateur.info/amateur-elli.html Pamela anderson nago darmowe free sex videos blowjobs gay hardcore amateur fuck lolo ferrari Pamela anderson and tommy lee free rivers edge golf club http://www.postpartum-hair-loss.info