Wednesday, December 26, 2007

raiya hajeeee

rayaaa....

Raya kali ni antara yang padat.
aku dapat cuti sampai 25 hb.

Raya pertama, beraya di rumah.
lepas solat aku ke umah mak mentua.
makan2..

aku pulang ke umah aku.
pi beraya umah jiran2.

esoknya aku berangkat pulang ke Perlis.
Sewaktu di highway menghampiri juru.
aku memotong sebuah van ijau.
didalamnya ramai org.

setibanya di perhentian gurun,
aku berhenti.
disebelah aku van ijau tadi.

seorang remaja lelaki keluar dari van tersebut.
menuju ke kereta aku.
dia berkata.
"aku naik dengan hangpa, penuh la van."

selepas solat2 dah menjamu KFC.
kami meneruskan perjalanan ke perlis.
bersama remaja lelaki tadi.

kami tiba di sanglang perlis hampir pukul 7.30
van ijau tadi pon ada.
tiba di umah Tok.tgk2 kunci.
tader org.

adik ipaq aku yg darjah 5 jumpa tingkap tak kunci.
bapak mertua aku memanjat tingkap dan bukak pintu.
selamba.dulu umah dia.

malam tu pi tahlil umah paklong.
esoknya pi kenduri.
lepas kenduri.

kami menuju ke padang Besaq.

aku mencari jersi, bini aku mencari baju tido.
dan pelbagai barangan untuk little Hanany.

aku tak jumpa jersi yg berkenan.
bini aku jumpa baju tido dan brg2 utk Hanany.

pastu kembali ke umah paklong.
solat2.
menuju ke kuala perlis utk makan laksa.

dekat2 kul 12 malam baru dinner.
lapaq.

esokya.
kul 10.besiap.
mak bapak mertua aku menuju ke jeti.
utk ke langkawi.
aku sekeluarga + remaja lelaki tadi,
dan seorg remaja perempuan, menuju pulang.

keta penuh.
mak mentua aku mintak tolong bawak balikkan
ikan bilis yg dia beli kat padang besar.
26 Kilo!!.

bini aku kirim coklat "daim" kat mak.
mak berkata."daim? padia tu?

tiba di kamunting, bini aku basuh2 baju.
esoknya kami pulang semula ke p.buntaq.
bawak mak aku makan2 malam kat luar.

esoknya gi kenduri.

konklusi, letih, padat, malasnya nak pi kerja.

5 comments:

AM said...

lengkap sungguh cerita. aku suka ceklat Daim!

ESHAELYN said...

misteri sungguh remaja laki tu no...anyway i looveee cekelat DAIM tu....

KiMi said...

am:aku tatau nak tulis aper, jd aku tulis report perjalanan.

eshailin:itulah, aku igt nk bwk budak laki tu gi balai la.

am&esha:mak mentua aku dah belikan ceklat daim tu semalam.aku dgn bini keja makan ceklat jer semalam.hahahaha

Mohd Nadmin said...

sape lelaki itu?
ko tak kenal ke?

KiMi said...

adik ipaq aku la nadmin.
terserempak van pak mertua aku kat hiway..
van penuh, dia naik la dgn aku...