Thursday, February 28, 2008

lagi2 pilihanraya.

huihh......byknya komen entri lepas. pecah rekod.
tatau la apa punca jadi byk komen.

dari khamis lepas aku agak sibuk.
kebanyakannya aku kerja di ipoh.

sempat la lepak2 dgn ajiz, abai, roni, dan arin.
tapi bukan dalam satu sesi.
sesi asing2.

hari apa ntah,
Kanot SMS ajak masuk Konpren YM.
sorila kataku,
gua dah balik umah.hahahah



Semalam, aku ke Tapah.
Tapi aku bawak keta mak mentua aku,
sebabnya:
1) Keta kancil agak jimat.
2) Keta kancil senang sikit aku nak cilok2 dlm pekan ipoh.
3) Keta mak mentua aku ada cd player yg berfungsi.
Dah lama aku tak dgr lagu dlm keta.

dari tapah singgah opis Ipoh,
pastu,
aku terus balik umah jugak.
Tak masuk opis taiping walopun belum kul 5.
Tgh dok syok lepak kt umah.
Clerk aku tepom.
katanya ada dokumen urgent mau sain.
aku pon kembali ke opis.

aku masih pakai smart.
tapi pakai selipar.
sambil menunggu dokumen disediakan,
aku try kontek kawan2.

tepom apon, hempom dia tutop.
masuk voice mail.

try tepom Am,
di kenselkannya.
apa la salah aku.

last2, tadak org lain, aku pon tepom kanot.
selepas sedas dua sembang.
dpt info baru.
Kanot masuk opis baru minggu dpn.
yg bijaknya kanot ni,(sejak UIA dulu)
dgn opis lama dia kata masuk opis baru Isnin.
dgn opis baru, dia kata notis habis hari isnin.
jadi, hari isnin dia melepak besarkn perut.


YM 2 minggu lepas.

empayar_terapung: hang dpt firm mana?
Lee H?
Nomirs99: dak

empayar_terapung: J.Lee?

Nomirs99:dak. ada bunyi "Li" jugak.

empayar_terapung: apanya?

Nomirs99: Lingam.hahahah

empayar_terapung: Eh? masuk firm sedara la kiranya?

Nomirs99: KOUQ!!

***********************************************************
Info PRU 2008.

Aku tengok pengunguman SPR sblm penamaan calon.

katanya semua calon kena stamp SD.

Tapi, tiba2 lepas penaman calon,
SPR umumkan pulak, takpela tak stamping SD pon.

EIK? tukar2?
semalam, aku diberi gambaran oleh seseorg...
katanya, syarat Stamping tu diumumkan pada petang Khamis.
untuk mengenakan calon2 bukan parti KATI di Kelantan/kedah.
kerana Kelantan cuti hari Jumaat.

Tapi org kelantan bijak2 belaka.
Mereka pergi stamping di Pahang.

Tiba hari penaman calon,
didapati calon2 bukan parti KATI
lengkap semua stamping.

Tetapi calon2 parti KATI yg agak
kurang cekap otak mereka tidak berjaya buat stamping.

Lantas, SPR umumkan,
eh, tak pe jer tak stamping.

EIK!!!!???
patutla gambar pengerusinya kena bakar.

**************************************************
sejak tahun 2004 aku dh mmg tak percaya tentang ketelusan.
sebab aku sendiri alaminya..

yelah,
Student2 penyokong Parti KATI bebas ikut berkempen.
Terang terangan ada di hari penamaan calon.
Siap pakai baju dan lencana parti KATI.
Tidak langsung dikenakan tindakan dibawah AUKU.

Tapi kalo bukan penyokong Parti KATI,
habis di hambat,
di cari hingga ke lubang pusat.
kena berlari2 terjun tingkap.
Ramai kawan2 aku yg kena "Hearing" lepas PRU 2004.

kesimpulan aku.
dalam AUKU ada seksyen yg tersembunyi.iaitu.
AUKU applicable utk pelajar yang tidak menyokong
parti KATI.
adilkah itu?
cuba anda yang bijak2 ini fikirkan.

Kata kanot, blognya hari2 dikunjungi Royal Police Malaysia.
kata aku, rileks, hang bukan student, tak kena hearing dah,
hang loyer, hang yg buat hearing.

No comments: