Friday, August 01, 2008

bila bini aku bersuara.

Tentu perkara serius,
kalo bini aku dah mula bersuara.

Kata bini aku, "Rugi la Wan Azizah buat ceni,
baik bertanding dekat kawasan yang dijangka kena kosongkan"
(merujuk kepada Kulim-Bandar Baru)
Walopun selama ni dia sengap jer pasal politik.

Kata bini aku."Dengar lagi Indonesia.Bagus,ada mesej.
Ni lagu malaysia, balik2 Becinta, pastu Frust bercinta.
Pastu nak salahkan pendengar sebab dok dengar lagu indonesia.
dah lagu indon Best."
dia berkata begitu sambil mendengar lagu Kumpulan Radja berjudul "TOBAT".

dan yang paling serius.
"Eh, murah la barang2 di Tesco sempena promosi Merdeka."
YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA....jawabku.

*****************************************

Untuk Isu pertama,
Aku bersependapat dengan Bini aku,

Rugila, Kerusi yang dok ada, apasal dilepaskan,
Cuba kejar kerusi yang belum tentu kekal haknya itu.

nanti, kot2 tak menang, nak buat cener?
Sapa tau, mungkin isu liwat ni, sedikit sebanyak
akan memberikan satu Doubt kepada golongan "Anwariyyun".(pinjam ayat Suhail).

Untuk Isu kedua juga aku sangat setuju.
Lagu malaysia ni, Asik2 becinta, Putus cinta,
Frust menonggeng.mende2 la.

Baik layan Radja.Lagu rock dengan mesej menginsafkan.
Begitu juga dengan ungu.
Lantakla muka deorang macam pecah rumah..janji lagu best.

Dan Isu ketiga..aku sokong juga. Jadi mlm ni pi Tesco la, apa lagi.

No comments: