Monday, February 16, 2009

bizzzeeeee

Gua bizi.

Tu jer jawapan yang aku bole bagi jiaka ditanya
kenapa aku tak update blog.

Bini aku pon dah buat tatau kalo kadang2 aku sampai
rumah pukul 7 mlm.

Sebab dia tau aku bizi.
Aku parnah bawak dia mai opis dan dia tgk
camna aku layan klien.
dari pukul 4 sampai kul 6.30 tak abis2 lagi.

Masa aku satadi dulu
aku memang tanak jadi loyer.
sampai dah abis stadi pon aku masih kata tank jadi loyer.

Aku apply gomen.
aku apply kompani.

tapi perancangan Allah lebih cantek.

Sepanjang tahun 2006, tadak pon gomen pangge exam.
Kompeni pon tadak pangge.

nk tanak, aku kena chembring.
Tempoh chembring pulak adalah yang sgt best.

aku terfikir, kalo Allah bagi rezki aku di gomen masa tahun 2006
tu,
mungkin aku akan dicampak ke mana2 ntah, sabah ker, tawau ker.

Allah bagi aku rezki kat sini, paling koman, ujung2 minggu,
aku dapat balik jenguk mak aku,
Paling2 koman, adik2 ipaq aku ada abang dan kakak yang
nak diharapkan untuk bela depa bila mak pak pi kerja.

Dulu aku tak pernah ternampak pon bahawa aku akan jadi loyer.
Tapi harini, aku masih lagi loyer.
Alhamdulillah...rezki di sini gamaknya...

NOte: 1)Joe dulu beriya tanak jadi loyer, pon masih loyer.
2)Baraq pon masih loyer, kata nak jadi penyambut
tetamu kat mandarin hotel lah.
3)Ada sorang lagi, dah masuk GLC, pastu resign, jadi loyer balik.haha

*******************************************************************

Aku tau, hangpa dok jeling2
Aku tau, hangpa mesti nk mereka2 isu.
Aku tau, hangpa mesti nk mensensasikan sesuatu.

Lantak hangpa la. HAHAHAHA.
Aku lagi suka perangat hangpa.

Aku beli keta baru?
awat? sukahati aku la ada dua bijik keta.
minyak aku isi.hahaha

Aku suka bawak anak bini aku keluaq?
lantak la, kami muda lagi. Enjoyyyyy.
Ele, denki la tu, laki hangpa tadak kat rumah.
Pastu jarang2 nk bawak hanpa keluaq.

Lagi? uik? pak mentua aku pon kena?
wah, kata pak mentua aku keja polis ja tapi pakai keta bessaq.
RAsuah?
pak mentua aku tu ada ladang kelapa sawit la.
Mak mentua aku tu juai nasik lemak.

pak mentua aku tu, balik duty polis, rehat sat, pastu pi kebun.
kadang2 bawak bersama bubu belut.
dia rajin. byk la duit.

Mak mentua aku tu, bgn pagi pukul 3 tau, masak nasik lemak.
eh? apa? hang kata meniaga nasik lemak ja? berapa sgt ja?
hang tau dak dia juai sehari 15 kilo nasik tau.
toksah la banding dgn hang yang juai krepek 7-8 bungkus tu.

Aku ada 2 bijik keta ni, tak kata aku rasuah?hahaha
ele....jeles la tu...
tu la melayu.camna nak maju.asik dengki ja.
Hang patut baca blog suhail pasal org cina. tadak denki2.

NAsib baik mak mentua aku tu bukan melayu,
kalo tak, tentu dia balas balik kat hang.

Bini aku pon bukan melayu, aku pon bukan,
aku English. eh bukan, banjar.

*******************************************************************

Maaf kepada isteri aku.
Suami mu ini tidak dapat memenuhi permintaan mu itu.
Aku cukup pantang. Mintak benda lain takpa.
maaf. bukan tak sayang.
ini soal prinsip.

Aku tak dapat memenuhi permintaan mu
untuk membeli sarung seat kereta Manchester united itu.

No comments: