Friday, September 21, 2007

Islam..

Ramadhan..
waktu untuk menambah amal ibadah..
ganjaran berlipat ganda yang dijanjikan...
Bagi mereka yang ingin mengejar surga.

tapi, untuk ke surga..
ada syaratnya...

syarat yang utama, haruslah Islam..
yang aku pernah belajar..
Islam adalah ad-din.
hanya satu..

Islam itu tinggi dan tiada yang lebih tinggi.
Islam itu juga telah lengkap....


"Pada hari ini, orang-orang kafir telah putus asa
(daripada memesongkan kamu) dari ugama kamu
(setelah mereka melihat perkembangan Islam dan umatnya).
Sebab itu janganlah kamu takut dan gentar kepada mereka,
sebaliknya hendaklah kamu takut dan gentar kepadaKu.
Pada hari ini, Aku telah sempurnakan bagi kamu ugama kamu,
dan Aku telah cukupkan nikmatKu kepada kamu,
dan Aku telah redakan Islam itu menjadi ugama untuk kamu
."

Al-Maa-idah :3


Jadi..Tiada penambahan atau pengurangan bagi Islam itu.
janganlah ditambah atau dikurangkan dari Islam itu..

Sekiranya ditambah..akan wujud berbagai2 Islam...
yang mana satu betul?

Sekiranya ada Islam *******,
pastinya ada Islam yang tidak *******

Apa yang aku pelajari..
hanya ada satu Islam..
Islam yang lengkap...
Islam yang dibawa oleh Rasulullah S.A.W

pasti ada yang mempolitikkan apa yang aku tulis..
tapi, yang mengajarkan kepada aku perkara
tentang Islam ini bukanlah orang Malaysia
dan dia tiada kena-mengena dgn Malaysia.
Dia hanya mengajarkan apa yang benar..

sekiranya kita tidak memesong dari
Islam sebenar yang dibawa oleh Rasulullah
Insya-Allah..selamat dunia akhirat..

Ingatlah...Islam hanya satu..
tiada penambahan atau pengurangan padanya...

maaf cakap...
kalau ada sesiapa bertanya kpd aku,
apa ajaran terpesong paling besar di Malaysia.?
mulut aku pasti dengan laju akan menjawab..
"Islam Hadhari"
**********************************************
Al-Fatihah untuk Nurin Jazlin...
DNA = 99% correct...

Saper yang buat keje ceni...?
Yang pasti, aku tau bukan Kanot.

7 comments:

Anonymous said...

alhamdulillah. kanot bila lagi nak berubah :P

takziah juga utk keluarga mangsa.

kanot said...

woit..aku tada kena mengena dgn ini ceGHita (bak kata pakdi)

takziah jugak

Anonymous said...

islam itu komprehensif!!Syumul!!
Al-Fatihah!! Same pesanan utuk kanot, BERUBAHLAH!! ;p

Anonymous said...

hm, jaga hanany baik2..

Anonymous said...

kanot...naik ko berubah...ko tu tak payahlah nak tonjolkan imej islamic ko tu dgn berkopiah sdgkan perangai ko tak seindah tu...

Marliza Radzi said...

sungguh bermanfaat entri Hakimi kali ini :)

Anonymous said...

woit. aku tak lah seburuk itu. hampeh