Friday, June 20, 2008

"Tidak akan kau berperasaan gundah walau sekali,
Jika kau tahu apa yang dicari"~Umar R.A~

Aku disuruh membaca Blog Faisal Tehrani
(selepas ini disebut "FT").

Disuruh org yang lansun tidak meletakkan namanya..

Aku memang baca blog FT
Tapi mungkin aku ini bukan berjiwa seni
seperti Suhel...Atau AM
(AM org pertama sebut kat aku nama FT)

Jadi aku lebih berminat menjengah ke
Soccernet.com dan Liverpoolfc.tv.

Aku juga berminat menjengah mototrader
kerana minat aku terhadap kreta.

Kadang2 aku menjengah eBay.
kot2 ada barang lelong yg aku nak.
untuk rekod, aku pernah Bida Absober
kreta Proton di eBay.
Aku berjaya, dan itulah Absober yang aku guna sekarang.

Aku juga gemar menjengah blog rakan2 aku.
untuk tau perkembangan depa.
Kanot, Arin, Suhel,Nadmin,dan lain2 yang Update.

Aku gemar membaca Harakah Daily.
Aku tak baca metro online sebab aku dah beli
yang hard copy.

Aku kadang2 mengkomen dalam Blog Che det, Dr Khir,
dan terbaru, Roslan Aziz...

Aku selalu kutuk kanot dan haseb.
sejak dulu lagi.

Balasannya, kanot pakdi akan kutuk aku balik.

Aseb tak akan balas,
lainla kalo kutuk Fabregas atau Arsene Wenger,
barula dia marrah.

Aku terbangak bila dengar pendapatan Farid,
seorang classmate masa Matrik dulu,
memiliki pendapatan hampir 30 ribu sebulan.

Masa matrik aku agak rapat dgn dia.
Kami mempunya Tok Guru Silat yang sama.
Tapi entah bila macam setakat kawan kenal gitu ja.
Ruginya aku tak kawan baik dgn Farid,
kalo tak, mungkin aku bole cilok idea dari dia.

ohhhh...aku igt, setelah aku masuk Main Campus
lebih awal dari rakan2 lain,
menyebabkan aku terpaksa berkawan dgn Aseb.
dan setrusnya berkawan dgn kanot dan kaie..

sudah tentu la habuk pon tadak kalo kwn dgn mereka...
hahaha...

Aku tak gundah walopun pendapatan aku
hanya sekadar cukup makan anak bini.

Aku tak gundah walopun kadang2 balik
court aku takder kawan nk diajak melepak minum2.

Aku tak gundah kalo masuk opis,
fail bertimbun atas meja,
Kerja aku cuma check dan sain saja.

Aku gundah kalo tadak kerja.
Nganga,....

Tapi sehingga sekarang...
Keikhlasan untuk bekerja sebagai loyer,
seperti yang dianjurkan oleh Encik Dzaffran,
master aku dulu,(sekang loyer bini beego)
masih belum aku temui...

itu yang aku gundah.....

No comments: