Wednesday, January 28, 2009

Rezki dari Allah..

Masa aku nk kawen dulu...

Ramai yang bagi galakkan.

Tak kurang juga yang menakut2kan.

Isu pertama adalah isu kewangan kerana
aku kawen masa cembring.
Belum kerja lagi.

Tapi aku pegang kata2 sorang kawan aku.
aku tak igt sapa, yang pastinya bukan kanot atau aseb.
apatah lagi kaie.

Dia kata" kimi, hang jgn risau, kawen ja..Allah dah janji,
kawen, nescaya Allah akan bagi rezki".

Dan Alhamdulillah...setakat sekarang..kalo habis sengkek pon,
Aku bole korek lubang di tempat2 yang tidak menjerut aku i.e Along.
hahahaha..

kepada pemiutang2 aku, sabar aa... INsyaAllah, 2009 ni aku kasik settel.
ala, beberapa rat ja lagi.hehehe.

Eh, termelalut pasal utang pula.haha.

Isunya ialah rezki, Kalo Allah nk bagi rezki, dia bagi,
kadang2 dari sumber yang tak disangka.

Bertapa canteknya aturan Allah apabila
dia telah memberi ilham kepada sorang sahabat aku
untuk BID satu rumah lelong dan berjaya.

Dan Allah ilhamkan dia untuk cari aku
sebagai loyer yang menguruskan.

Boleh ja Allah ilhamkan dia cari loyer lain,
Tapi bila Allah nk bagi rezki...semua bole jadi..

MAcam kisah nabi apa aku pon dah lupa.
Yang dia mintak kat Allah untuk bagi rezki kepada
seluruh binatang untuk sehari..

Tapi cuma sekor ikan paus,
dah abiskan semua makanan yang dia sediakan..
Moralnya, rezki kita ni, Allah yang atur...

Jadi, kawan2 aku yang nk kawen, jgn takut2 la tak cukup duit la,
hapa la.Kumpul duit la..Aku kat LCCT la.Nk gi Terengganu la.
itu ini.
Kawen jer, Allah yang bagi rezki.

Situasi**

Masa Hilmi datang opis aku dengan bini dia
untuk dengar penerangan pasal legal fees dan proses2

Aku pon terang mcm aku terang kat klien2 lain,
Tetiba Hilmi GELAK besarrrrr sambil tutup muka.

dan berkata..ADoooh..aku tak sangka la..
dulu kita huhahuaha ja.
la ni hang series camni.

Lerrr..kata aku, kita la umoq 27, anak sorang. laki orang.

Ok2 katanya..sori, aku ter Emosi sat.hahaha.teringat zaman muda.

PS: TQ kepada Poketmon dan Encik Rahman atas tunjuk ajar tersebut.
akan saya gunakan dan sebarkan..semoga bertambah pahala.heheh.


Betul Kata Allahyarham P. Ramlee..dalam filem Ahmad Albab..
Rezki, jodoh pertemuan, semuanya datang dari ALLAH..Bukan dari Bapak.
sbbtu filem2 beliau masih relevan hingga sekarang...

No comments: