Friday, September 11, 2009

Apa mau buat...teruskan aja...

Pagi semalam,
aku didatangi oleh seorang Manager Bank.

Soklan pertama yang aku ajukan kepada dia adalah
"Amcam bisnes?"

dgn nada mengeluh, hmmppp...slow...

dia mengajukan soklan yang sama pada aku...

aku jawab, Kalo Bank Slow, apatah lagi kami...
tambah org nk dekat2 raya ni, duit simpan buat belanja raya..
tak der kes...

aku mengeluh...dia pon mengeluh..
************************************************************************

Petang, ada member dari KL call.
sesudah sembang sepam dua..
dia tanya aku, amacam bisnes.

Aku kata dgn jujur..
memang slow, kes tadak.

Developer mmg mati.

so, sebagai Backup terpaksa la buat bisnes lain.
nak tak nak kena buat.

kalo tak, soru bole miss,
keta sapa nak bayar.
rumah lagi.

tapi, Alhamdulillah,
bila rezki kat opis kurang,
Allah tambah rezki kat tempat lain.

so, raya ni, InsyaAllah masih meriah seperti biasa.

member tu bertanya lagi..
"Bisnes apo kau buek?"

Jual orang. dgn ringkas jawapan aku.haha

Bangang.katanya.
********************************************************************************

Esok aku kena bawak sorang klien yang byk songeh ke Penang.
ada appointment dgn officer bank.

walopun klien byk songeh,
itu nk cepat,
ini nak cepat,

terpaksa buat la, kerja.

kadang2 nk je menjerit-jerit.
ARGGGGGGGGGGGGHHHH.
Kami buat kerja ikut procedure.
bukan suka hati kami.
Byk benda yang diluar kawalan.
Kalo geran Pjabat Tanah tak kuarkan lagi,
kami cuma bole folo up jer la.bukan kami bole sain geran tu sendiri.

2 hari lepas ada klien aku kol mlm2 buta.
Dia marah aku.
AKU HAMUN DIA BALIK.
sehingga sengap.

dan hujung sekali dia pon kata..oooo..paham..

sakit ati tau keja loyer ni..
nasib baik aku ada income lain luar opis..
Agak2 tak larat nk kena maki dah, aku amik cuti tanpa gaji
sebulan 2 ka... menarik juga.

No comments: