Monday, December 27, 2004

Falsafah miTUid 1

bila berbicara tentang mi2id...tentu bab perhubungan...
tadi sebelum solat zohor..aku jumpa mi2id kat surau..
aku tanya dia..."camna pendapat hang tentang perempuan?"

mi2id jawab "lelaki takkan boleh hidup tanpa perempuan"
betol ke? aku tanya lagi..
mi2id kata...tanpa perempuan..lelaki ni nothing...
Rasulullah pun kawin apa...

hmmm...patutla aku tengok setahun dua ni..mi2id lebih bersemangat..
berbanding masa dia single dulu... :p
op..pecah rahsia..

falsafah mi2id ni agak kontra dengan falsafah aku dulu2..sebab bagi aku...
biar aku berkawan dengan pompuan..tapi aku tanak ada gefren sebab bagi aku
pompuan ni sebenarnya menyusahkan...

Tapi..setelah aku kenal dgn mi2id..aku pun dah faham sikit2...
biar la pompuan tu nyusahkan..tapi..nak buat camna..pompuan memang di perlukan...
so..dah dua tahun aku ada "teman"...alhamdulillah..setakat ni..tak pernah pun nyusahkan aku..:p
"adik2 perempuan" aku kat sini pun tak pernah aku anggap nyusahkan aku walaupun mcm2 pertolongan yang diminta..
(pompuan mintak tolong..mana bole tolak.)
cam mi2id kata la...lelaki memang utk pompuan..pompuan utk lelaki..nak buat camna...

tapi..bukan ini saja falsafah mi2id..ada macam2 lagi...
tapi aku akn publish di masa akan datang...
Rupa-rupanya..ada falsafah yang kontroversi..
mi2id support poligami??? tunggu.....

note:
segala terbitan adalah di atas kebenaran dari mi2id sendiri..
sebab dia kata.."tulih pi la...."

No comments: