Friday, January 04, 2008

IRIHATI

Sbagai manusia biasa...

Perasaan irihati tidak dapat dielakkan..

Irihati mendengar rakan2
mendapat kenaikan gaji.

Irihati mendengar rakan2 mendapat bonus
hujung tahun...

Irihati mendengar rakan2 yang berpendapatan
hampir 3 ribu...

Irihati mendengar rakan2 mampu membeli
kereta mahal...

Irihati melihat rakan2 yang berkumpul
dan bergambar sama2.

Irihati apabila rakan2 dapat selalu berjumpa
dengan rakan2 yang lain..

Irihati mendengar cerita seorang rakan
yang berpangkat Megistret.

Irihati mendengar rakan2 bermain game bersama
sehingga 2-3 jam sehari.

Tapi, perasaan irihati ini
akan hilang ntah ke mana bila
aku berada di rumah.
Aku lupa tentang orang lain bila
bersama isteri dan anak..

sebab tu aku suka hari Jumaat
sebab esok cuti...
Selamat bercuti...isnin jgn lupa dtg kerja

7 comments:

Anonymous said...

irihati tu bagus...
ia mendorong kite usehe lagi dan lagi (cam tabligh plak)
weis, video kawin ko mase kitorang terjah kat PB dah siap.. tapi sekejap je.. xsampai 10 minit pun..
nak anto ke emel ko ke? kalu nak wat cd mmg la xberbaloi

- JOE JO SUPRIANTO

barb michelen said...

look this is the "diet" i told you about you should really enter the site :) bye enter the site

Sahal Fikri said...

eh keje?
bagus.. bagus..
teruskan bekerja

aku mula seronok kerja sendiri ni..
takde masa yang mengongkong
takde bos yang memerhati

cuma aku rindu kat kekawan
kat koranglah
kalo kat ofis tu, AM je tinggal
karang dia pun blah

maka, aku berat untuk taknak keje situ lagi la..
setakat perancangan arini la
esok lusa x tau lagi
hehe

(aku yakin ko baca pada waktu kerja hari isnin)

Sufanasrin said...

aku rasa aku termasuk org2 yg ko irihati tuh.. tp aku pun ada jugak menda2 yg aku irihati kat hang.. =)

KiMi said...

JO.anak aku dah 7 bulan ko baru nak bagi video kawin aku?
email la mudah....

Suhel: ko tak larat amend saman ya?

Arin: aku irihati kat ko sebab ko langgar keta org.hahahaha

kanot said...

tu la, cepat2 skit pasang streamyx... baru leh berentap 3 org... dan pada masa yg sama mendengar bini kita menjerit.. "Abang!! Jaga ANAKKK!!!"

AM said...

lumrah.