Tuesday, January 08, 2008

Syunat

hari Sabtu yang lalu,
aku dan bini bwk anak pegi
Khatan.

Bini aku sejak dari mula
mencadangkan kpd aku supaya
mengajak mak aku pergi sekali.

sebabnya, bini aku takot..
lagipun kalo dia nampak anak nangis,
dia pon join nangis.

Mak tak pergi..
jadi bini aku beranikan diri.

Aku teman bini aku masuk bwk anak.
Lagipun aku nak tau camna rupanya
sunat pompuan.

Kalo lelaki aku tau la..
sendiri pernah rasa.

Doktor pon siap sedia..
OWH?begitu rupanya..
bini aku tak tgk lansung.
berpaling muka.

Mula2 ank aku tak nanges,
tapi bila lambat sgt.
dia boring lalu nangis.

Eleh, aku kata kat bini aku..
tak takot lansun..
Kalo lelaki, darah memancut macam beranak.

Semenjak dah sunat ni,
anak aku pon buat perangai
macam dah besar.

Hari Ahad haritu
dia buat 'stunt' dgn walker.
Tersembam.

Semalam dia buat stunt lagi,
tapi stunt mengigit kayu
meja mekap.

Habih pecah dan berdarah gigi
yang baru tumbuh tuh..

Pastu dah mula demand nak main
walker kat luar rumah..

Sekarang, kena hati2..
kena selalu tgk kelibat dia..
takot2 nanti dah ada kat luar rumah..
tak pun tersembam kat mana2...

takot aku, tanak anak aku mengalami konkusi.

P/s: kanot, anak hang sudah tumbuh gigi ka?

6 comments:

AM said...

macho seh anak ko.

kanot said...

Belum tumbuh, rambut saja tak berenti tumbuh.

Tapi ada bayang2 gigi di bawah gusi, maybe stil malu2 nak kuaq

KiMi said...

Am: tgk lah bapaknya sapa...
Kanot: MMG sah anak hang ikut hang
Bayak BULLLOOOOOO........

kanot said...

ssyyyyyyyyy.....diam2 jgn bising. hagham

KiMi said...

hahahahaha
buat apa diam2..mmg diketahui umum.Judicial Notice

silence reader said...

omg!
reading ur blog made me laugh like crazy! TQ kimi =)