Friday, March 28, 2008

BIcara

sebelum ni hanya amik tarikh bicara.

Tapi, 2 3 menjak ni
tarikh bicara itu sudah tiba.

semalam aku bicara interpleader di Kampar.
Aku pemohon, org lain yang menuntut.
Mak cik tua.
Katanya, barang yg disita adalah brgnya.
bukan barang JD.

interprater kata:
mak cik, angkat sumpah dulu ya.

Mak cik.(dlm Perak Pekat)
Apenye yang nak disumpah?
mak cik cuma nk bagitau baghang2
tu baghang mak cik.

mejistret geleng kepala sambil senyum.

Interprater:
umur mak cik?

makcik:
Ntoh ler, yang mak cik igt mak cik
lahir tahun 31.

Majistret:
eh? tapi kat Ic tulis tahun 34.

Mak cik:
Mane ade tahun 34.
tahun 31 ler.

lepas2 tu aku tak sanggup cerita.

Hujung2nya, stand down.
majistret panggil aku masuk.
dan bertanya...
Camna ni Kimi?
mak cik tua tu.

nak buat camna lagi tuan...
kita ikut prosidur la...
saya mintak order for sale jugak,
dan saya mintak ikut aturan 13(3) ni..

dia dah tak bole tuntut lepas ni sebab tak bwk bukti..

sambil menarik napas..mejistret pun kata..
ok la..

pastu,
lepas tuan dah bagi order dan saman interplider makcik ditolak,
mak cik membebel pada aku..

Ngape nak dilelong baghang mak cik?
itu bukan baghang die.
sambil menunjuk kat anaknya yg berutang..

anaknya menarik mak cik sambil berkata..

die buat keghoje dia mak..
udah ler....

Aku tgk, mcm nak tarik mashcerano kuar padang jer..

hahah.
*****************************

Promosi!!!
Beli X2 power fuel booster
beli satu percuma satu

untuk 3 pelanggan pertama.
tapi dah tinggal 2 sebab satu
Yati Kasran dah beli.haha

Tester available jugak.

keterangan lanjut.
KLIK SINI