Wednesday, April 02, 2008

kadang2 kita diatas.Kadang2 kat bawah.jadi, jgn belagak.

1)Aku ada kawan yang sewaktu chemberingnya
beliau telah di "hanjing"kan oleh seorang
kakitangan Mahkamah.
Kejadian itu sgt membuatkan kawan aku itu marah.

Baru2 ini, kawan aku itu telah masuk judiciary.
dan dia dihantar menjadi Majistret....
di mahkamah tempat dia di"hanjing"kan dulu.

Sekarang orang yang meng"hanjing"kan dia dulu..
kena panggil kawan aku ni TUAN.
Padan muka Kakitangan Mahkamah itu.


2)seorang ketua kampung di negeri perak,
tidak berpuas hati dengan seorang Imam Masjid daerah
yang juga naib kadi bagi kawasan itu.
Kononnya Imam tersebut memberi khutbah berbaur Politik
i.e. Pas.
walhal Imam tersebut memberitahu apa yang betul
mengikut Al-quran dan Sunnah.

Lantas Imam tersebut direport ke pihak atasan dan ada ura2
akan ditukarkan ke kawasan pendalaman.

Walaubagaimanapun, sebelum sempat ditukar...
Perak bertukar kerajaan.
Imam itu tidak jadi ditukar...

Tapi, ketua kampung itu pula yang
mungkin akan kena letak jawatan.....
Kalo tak letak jawatan, mmg jenis muka tebal la.
Tatau lepas ni dia nak jadi apa.
bagi jadi siak masjid kot.
Padan Muka Bekas Ketua Kampung tersebut

3) Aku selalu ternampak seorang junior
masa UIA dulu.
Dia nampak macam lembik dan kampung jer..
Aku biasa la, kan suka kutuk org...hahahah

Harini, Aku masuk chamber PKP.
Aku kena tunduk.
dan mintak izin untuk bercakap.
"DGN IZIN PUAN"
kepada junior yang aku kata nampak macam
lembik dan Kampung tu.
hahahahahahaha..padan muka aku.
Senang betul deorang dpt judiciary ni ek.

No comments: