Friday, April 11, 2008

trip to...tadak trip. cerita minggu lepas

Ujung minggu lepas.

Dikala ada kawan yang sedang sibuk
siap dgn baju baru untuk pegi kenduri kawen.

ada juga kawan yang memang kawen.
(Sori Am tak pegi kawen kau)

Dan aku pulak masih di Kamunting.
Ditugaskan oleh Bapak mertua aku
yang balik ke perlis,
untuk membela 2 org adik ipar
aku yang boleh tahan lincahnya.

petang jumaat dah start.
Adik ipar yg tingkatan 4 tepom.
Hujan tgh lebat.dia sensorang kt rumah.
Katanya wayar letrik dr tiang kuar api.
umah tadak letrik.

Aku, yg baru balik keja,
terus ke umah mak mentua.
Tepom TNB secukup rasa.
Sekejap saja dah tiba.
Siap semua tu, aku balik umah.mandi2.

malam, aku nk jemput adik ipar pi makan malam.
Tetiba aku tgk kereta mak mentua aku tadak.
eik??? sapa bawak?
Rupanya, sorg lagi adik ipar aku yg
sepatutnya kerja kt Penang, Balik tetiba.
dan dia tadak Lesen.

aku hanya diberi kuci moto oleh pak mertua.
sbb dia tak jangka dia nk balik, lalu biar saja kunci keta.

Habis membebel bini aku serta mak mertua aku
selang 5 minit tepom tanya dia dah balik ke blum.
haiya,.... budak2 zaman sekarang.

Lalu, hari ahad, aku pulak ke umah mak aku utk
bawak mak aku ke kenduri dlm kampung tu..

Petang, utk melegakan otak yg serabut..
aku serta anak bini, amik angin tepi laut..

Ini sedikit gambar...


panas sikit..muka bekerut..


Hanany First Time sentuh air laut.


Masih mau main air.


Ini pulak adalah Lipan yang diketuk dikala maghrib.
Bahaya ooo.

No comments: