Friday, May 30, 2008

"I note that now the government has recognised the importance of the blogs.
It is proposing to have its own blog.
But more importantly the mainstream media
are now quoting from the blog and even dare to write on formerly forbidden subjects.


This is to be expected as many people no longer
read the mainstream papers or watch television.
The NST circulation has been reduced to an average of 135,000 daily
including free and discounted copies for hotels, schools and airlines.

Unless there is instruction to spin news from certain quarters,
the mainstream media might become irrelevant"


-Chedet.com

Sedikit petikan dari tulisan Tun Mahathir.

Blog dia capai 1 Juta pembaca dalam masa sebulan.

Aku pulak, dah blogging sejak 2004.
Masa tu tak ramai yang tau pasal blogging.
Tambahan pulak time tu kalo nak edit,
kena baca satu2 script html.

Tak pernah aku sangka aku akan blogging sampai
ada anak bini.

cumanya aku takder la capai satu juta lagi cam Tun.

Blogging sekarang ni dah jadi semacam jadi media
menyalurkan maklumat.

Tak kisah la fakta ka,
Gossip ka,
Fitnah KUBRA ka...hahaha.

mcm Tun kata, org sekarang
lebih minat baca blog dari baca paper.
yelah, paper asik kempen untuk BN jer walopun
dan lama abis PRU.

Tivi pon gitu, sehingga sekarang,
aku cuma tgk berita time
berita sukan atau rompak2/eksiden sahaja.

Blogging ni bagi aku,
tempat untuk aku berinteraksi dgn kawan2
yang dah bertebaran di muka bumi ni.
(fantasyiru fil arD)

Tanpa blog, tentu dah lama aku lost kontek
dgn kawan2.

Jadi...sempena hari jumaat ni,
dan juga hari isnin yang cuti minggu dpn,
(aku amik leave)

mari kita renung2 kan

Antara satu tanda2 kiamat sudah hampir ialah,
berlakunya penzinaan berleluasa.

Zaman sekarang ni memang dah berleluasa.

Manusia berperangai lebih teruk dari binatang.
(ulaa ika kal-an'amm balhum adoll)

Tapi, yang penting sekali,
bukan bila kiamat tu berlaku,
tapi adakah kita dah bersedia cukup untuk itu?

fikirkan..........
***************************

Tahniah dan selamat pengantin baru kepada:

1) Kak Zue. Majlis 2 hb Jun.
(patutla lama tadak komen blog)

2) Nazri & Azahana. Majlis 31hb Mei.
(kwn sekolah aku yg akan kawen dgn
gilfren dia sejak sekolah dulu.)

3)Che Sayang 1hb Jun.
(Learned fren merangkap junior sekolah dan UIA)

4) Ijen, 1hb Jun
(kwn sekolah rendah dari Parit sg dungun)

5)Amir Kusyairi.31 hb jugak.
(member UIA)

6)Semua yang kawen ujung minggu ni...
Mari membina masjid dan menambahkan UMMAT.

No comments: