Tuesday, May 20, 2008

TRIP to Lembah Kelang lageeee.........

Hari Sabtu Lepas..
Lebih kurang pukul sepuluh pagi,
aku dan anak bini berangkat menuju ke Lembah Kelang..

Belum sampai Ipoh pon, kanot dah Call.
tanya kat mana.
Ipoh pon belum sampai kataku.

Dia kata akan tunggu aku untuk pi sama2.

Dalam lebih kurang pukul dua lebih,
aku tiba di lembah kelang.

Menuju ke Hiway Grand saga.

Kanot kata, lepas simpang pi bandar tun razak, ada Shell.
Tunggu dia kat situ.

Aku pon tunggu la..

Tunggu punya tunggu tak sampai2.

Rupanya kanot kat Shell Hiway sg besi.
Koq kanot.yang hang pi sg besi tu pasaipa..

grand saga kan dekat dgn umah Pakdi..
Plan kat kad jemputan pon lukis hiway grand saga..


Tiba di Umah pakdi,
bertembung dgn grup Fad, AF, Shue, Muna dan rakan2.
depa nk balik.

Pakdi sengih tak habis sambil Eda melayan2 tetamu.
Aku tatau pasaipa Pakdi dok sengih.

Bini aku berbual dgn Puan Yati (dgn izin **Tunduk)
aku pula berbual dgtn laki yati, Cik Zarep.

tak lama kemudian, Kanot pon Tiba.
Tak perlu suruh, dia Pi amik nasik.

Apa yang kami berempat gelak dari jauh ialah,
kanot amik air, dia minum on the spot dgn senapas,
lalu Refil dan duduk.
Kata Zarep "mmg dahaga sungguh la kanot tu."

Lepas amik2 gambar dgn pengantin,
dan sembang2 apa yang patut.
Termasuk tindakan kaie balik kampung,
rupanya ada kaitan dgn tindakan seseorang
dalam judiaciary tanak pi program.

selepas kutuk2 kaie dan aseb,
kami berangkat...
Bukan balik,
tapi menuju ke Sate kajang.

Zarep dan Yati tanak ikut.
Mungkin kerana takot2 nanti ada org nampak
yati makan dgn kanot,
pastu ada org rakam, kontroversi la pulak,
Kanot pullak dok sebut CORRECT, CORRECT pulak tu.hahaha.

Kanot mmg perut besar.
Aku dgn bini sorang 5 cucuk ja,
Kanot pulak sepuluh cucuk sipa bungkus lagi sepuluh.

Pastu aku dan bini tak abis makan,
dia amik belen kami tu masukkan dlm bungkus dia tadi.
No wonder laaa....

Apa2 pon, Tahniah untuk Pakdi dan Eda.
Semoga kekal ke akhirat..
tatau bila depa akan kembali mengomen dlm blog aku ni.

dan jugak kepada Lan Syah dan Ziha
yang sudah selamat melahirkan seorang Puteri..
TahnIah!!!

Tahniah juga kepada Kanot, sebab berjaya
Tayang kereta baru kat aku.
nanti aku ada duit aku angkat keta baru.

Kepada kaie,
oooo...........tak habaq naaa........



Kanot makan tanpa hirau org lain.



Yati sedang training jaga budak.
Tahniah Yati dan Zarep.



Bergambar dgn Pengantin Baru.
Tempat Kanot berdiri tu berlekuk selepas dia turun.
Sebelum dia naik tu, dia sendiri tanya kat Pakdi.
"aku bole naik ka? Tahan ka?"i.e,dia tau dia bERRAT.



On the way balik, singgah R&R sg buloh. Burger king sikit.
********************************************************

Dr Mahathir, antara PM yang paling byk bwk
perubahan dalam Malaysia..

LRT, Monorel, Putrajaya, penjarakan Anwar Ibrahim,
Macam2 lagi..

Bekas Perdana menteri dan Bekas presiden UMNO.
Semalam beliau keluar UMNO.
sebab, katanya Pak lah tak best.
Tak pandai Pimpin Umno.

atau dgn ayat yang lain,
dia kata Umno dah tak bole repair selagi Paklah memimpin.

Dulu masa zaman era dia, anwar nak repair Umno
dari dalam.

Tapi sekarang Anwar Ibrahim cuba dari luar la pullok..

Pastu, masa ke KL,
ramai yang tanya aku camna keadaan di Perak?

Keadaan di Perak elok2 saja.
cuma Juak-Juak Umno yang cuba mensensasikan
isu Karpal singh itu..

Ala, abestu, dulu kat terengganu dgn perlis dulu tu?
sekarang beriya nak juang ketuanan raja dan melayu.
Blah.

dan utk pengetahuan semua, BN tak paham konsep demokrasi.
Gila kuasa.
Pastu halang MB dari dijemput untuk majlis mcm
rasmi hari sukan sekolah.
kononnya Politik.

eik?Abis tu? Masa korang jd MB, tak politik?
tu la tak paham konsep demokrasi berperlembagaan.Sian.
pastu gila.

Disebalik semua tu,
Jauh disudut hati aku,
aku lebih mengambil berat tentang
macaman sambungan PRISON BREAK minggu depan.

No comments: