Tuesday, September 09, 2008

Sumpah, Puasa dan lain2.

Itulah korang..
Sumpah sana..
Laknat sini..

Mak aku pernah pesan dulu..
Masa tu kawan2 aku popular dgn perkataan Bodo.
Mak aku kata.Jangan kata Bodo kt org lain.
Nanti berbalik kepada kita.

Justeru samapi besar aku tak kata
bodo direct kepada kawan.
Hinggalah aku masuk universiti
lalu aku memaki individu politik dgn perkataan bodoh.
Alhamdulilah, setakat sekarang, makian aku tu,
direct kena mereka dan tak patah balik.
Sebabnya, org tu, makin lama makin bodo.haha.

Bagaimanapun aku seringkali mengucapkan
perkataan BUDUH kepada Kanot dan Aseb dan lain2.
Tapi Buduh yang diucapkan itu bukan bermaksud aku kata
depa bodo.
hanyalah satu penekanan untuk men"degred" sahaja.

Situasi politik kita sekarang centu la.
Dok sumpah sana.
Laknat sini.

Sudah2nya, laknat itu terkena balik
kepada mereka.

Katanya kerajaan Perak akan tumbang 31 Ogos.
Katanya Gabungan mereka Kuat dan kukuh.
Katanya Pakatan disini rapuh.

tapi sekarang terjadi sebaliknya.
Di Pulau Pinang,
Gabungan itu terus pecah.
tak tunggu retak.
Pecah terus.
dengan hubungan antara mereka diputuskan secara rasmi
di peringkat negeri.

Jadi, moralnya.
jangan nak melaknat sesuka hati.
nanti patah balik.

*****************************************************

Aku tatau korang dah tgk ke belum Iklan Proton
pasal pakai tali pinggang belakang.

Iklan yang sungguh menyeramkan dalam masa yang sama
lucu, dan juga mesej yang nak disampaikan juga jelas.

Sejak semalam aku tgk belum ada tivi yang
pasang lagi iklan tu kecuali tivi 3 dlm pukul satu lebih.

Iklan ni kedua terbest selepas iklan
"Motor ni ABAH PUNYA".

korang kena tgk.
(Difahamkan iklan ni Iklan tahun lepas.Awat aku tak biasa tgk?)

** Edited: aku jumpa iklan ni kt u tiup.



****************************************************

Suhail rasa janggal tada org wish dia besday.
Pesanan aku...
Tu baru time betunang..
Sok kalo ko dah kawen dan ada anak cam aku.
Lagi la tak ramai yang wish.

jadi.cuba biasakan diri dari awal.
bila mau kawen?
kawen la cepat, bole bawak bini pi china...
tadak la tidoq sorang kat china tu...

**************************************************
Siapa nak Air Soya Segar dan Panas,
Sila ke gerai bawah pokok depan mesjid
di Bazar Ramadhan Gunong Semanggol.
Sebungkus singgit saja.
Hehehehehe...

No comments: