Friday, September 12, 2008

walimah lepas raya

Aku sudah mula menerima Kad jemputan
Walimah dari kawan2.
Biasa la, lepas raya memang begitu.

Antaranya ialah AJEM.
yang akan melangsungkan majlis
di sebelah pompuan di Muar pada 5 hb 10.
Manakala di rumah Ajem pada 12 hb 10.
aku tak risau sgt sebab insyaAllah bole pi.
Rumah Ajem adalah di Parit Buntaq.

Kami sekapal.Banjar.
Tahniah kepada Ajem dan Myza.
(ramai org bininya nama miza ya)
Selamat Pengantin Baru.
Semoga kekal ke Syurga.

satu lagi yang aku dah terima ialah dari K.A.
Seperti yang dijangka.
K.A kawen dengan Mi Tuid.
Kenduri di umah K.A adalah pada 4hb 10.
Manakala umah Mi Tuid 29 November.

Ini aku risau.
Karena Mi Tuid datang kenduri aku dulu.
Nak pi perli bulan 11 nanti, tak bole nk janji.

Nak pi 4hb kat balik pulau,
Aku tak pernah bawak kereta dalam pulau Pinang.
Usahkan dalam pulau pinang,
atas jambatan pon aku tak pernah drive.
Pastinya kesesatan menanti.

Tapi, apapun tahniah kepada K.A dan Mituid.

Aku gembira bila depa sampai ke jinjang pelamin,
sebab aku pernah terlibat secara lansung
dalam meng"kenen"kan K.A kpd Mituid.

Idea dari ASEb pada malam UIA blackout itu,
terus di"execute" oleh aku dan aseb.
Malam UIA blackout pasti menjadi ingatan Mi Tuid dan K.A.

Begitu juga di Hari Muktamar PAS di Taman Melewar.
di mana K.A meminta aku menghantarkannya ke sana
untuk berjumpa Bapaknya.

Tak elokla aku pi sorang,
jadi aku Ajak Mi Tuid pi sekali.
Itula 1st time Mi Tuid jumpak bakal Pak Mentua dia.

org kata, cinta pandang pertama la.hehe.

Lain2 execution oleh aseb, kena tanya dia.
Apapun, Tahniah Kepada K.A dan Mituid.
Selamat Pengantin Baru.
Semoga kekal ke Syurga Jugak.

Aku ada talent "matchmaker" jugak ek.

sapa2 lagi nk kawen, sila hantar kad.
Tapi, tak janji la bole pi.
**********************************************

Aku rasa kecoh2 kat Penang tu Sandiwara ja.
Nak meniupkan isu perkauman.
Jadi janganlah terpengaruh ya.

Buat2 tatau saja.
Puasa, Bukak Puasa,
Solat,
Solat terawikh,
Bayar Zakat,
Lalu Sambut Raya.

No comments: