Thursday, September 25, 2008

Tepon, Kawan2, dan Nasihat.

Tepon aku jenis flip.Samsung.
sejak anak aku selalu tauk buang fon tu,
Kalo aku tutup flip tu, org tak bole call aku.

Jadi untuk membolehkan org kol aku,
aku kena sentiasa bukak flip tu.
dan letak dlm poket baju.
kalo letak lam poket sluar, patah la plak.

Beberapa kali klien dan developer
bertanya tentang kelakuan aku itu.

Ada sorang wakil developer tu berkata.
bahaya letak hempon kt poket baju.
efek jantung.

Aku jawab. kalo letak lam poket seluar lagi bahaya.

Dia kata, takpa, you dah ada anak kan.HAHAHAH.

Utk rekod, tepon ni pon bukan aku beli,
pow mak mentua aku punya bila dia beli fon baru.

****************************************************

Semalam kanot Call.
Bersama dia adalah Aseb dan Kaie.
Bukak puasa reunion F.4.4 katanya.
Aku kira jarak jauh la.

Wah, Kaie sejak insiden entry aku dulu,
lama menyepi, tiba2 terus bom aku ya.

Lalu aku mengugut untuk buat entry baru.

kanot mengkabarkan aseb nyaris
mengaplikasikan konsep "Pi dulloo" nya.

Dlm waktu singkat tu, aku dgn Kanot mcm biasa,
Sempat bom aseb.

Kalo kanot, kaie dgn Aseb perasan,
aku tidak mengebom sgt mereka,
karena time itu aku tgh drive
dan anak bini aku ada di sebelah.

Nanti anak aku suka bom org juga.
tak bole tunjuk contoh yang kurang baik...hahahah.

******************************************************

Minyak turun 10 sen saja.
KOQ. kasik turun Singgit la.

Barang still mahalll tau.
Barang nk buat kuih raya semua mahal..

Kalo turun sekupang,
bilanya inflasi nk turun.

Bila nak capai inflasi sifar mcm zaman aku
tingkatan 3 dulu.

Wahhhhhhhh...
Pastu ada siap lantik dua org penasihat baru pulak....

Berapa ribu pulak gaji nk bayar kat deorg tu?

kejadah nk penasihat2?
kan dah ada menteri bertanggung jawab.lagi mau penasihat.

Ni la perangai org tak makan nasihat.
lebih umoq 40 tahun pa.

Edited. Diambil dari sumber HARAKAH la.MAna LAGI

Penurunan minyak semalam adalah merupakan kali kedua selepas kali pertama dengan kadar RM0.15 menjadikan jumlah setakat ini adalah RM.25 dengan kadar harga semasa minyak dunia pada tahap USD92 setong.

Sesetengah pihak mengandaikan contoh formula yang kerajaan gunakan untuk menaikan harga minyak semasa harga minyak dunia melambung ke USD 146 setong.

Persoalan yang dibangkitkan sekarang adalah, apakah alasan yang diberikan kerajaan untuk tidak menggunakan formula yang sama apabila minyak kini berharga kurang USD 92.7 setong.

Mengikut formula kerajaan ketika menaikkan harga minyak :

Harga Minyak Global 1 Tong = USD 92.70 (bersamaan dengan RM 319.82)
1 Tong bersamaan dengan 159 liter
Nilai Ringgit sekarang berbanding Dolar = RM 3.45
Harga satu liter > RM 319.82 / 159 liter = RM 2.01

Subsidi kerajaan = RM 0.30
Harga sepatutnya > RM 2.01 - RM 0.30 = RM 1.71 (harga sepatutnya)
Harga sekarang = RM 2.45 sen

Beza kerajaan tipu Rakyat Malaysia = RM 2.45 - RM 1.71 = RM 0.74 per liter.
************************************************
Edited 4.36pm.

di saat kita menanti munculnya Hari Lebaran,
ada insan yang bersedih akibat dari
kezaliman pemerintah.

Mari kita sama2 mendoakan kesejahteraan
Saudara kita yang dikurung oleh Akta yang Zalim.

Baca Kisah INi.

No comments: