Wednesday, February 14, 2007

Karena Wanita ...

Balik umah..(ada air sirap ais atas meja tersedia untuk aku.)
Wife senyum..

lepas minum 4 5 teguk, Aku baring atas katil..Rehat jap..
Sambil wife lipat2 dan gantung baju..

Aku tanya dia..Da mkn?
Blum lagi jawabnya..sambungnya lagi..Mak takder arini, g antar Hafizi hospital.Esok dia operate kan..

Ohoo..lupa. kata Aku..
Wife aku sambung..Abg lalu mana balik td?

Jalan biasa la,nape?jawab aku.

Takde...kot2 abg lalu dpn rakan muda,arini kn jalan tu tutup..pasar malam..(masih melipat dan menggantung baju)

Aku sengih.lalu berkata.Lepas solat, siap,kita g.

wife sengih.JOm! katanya dengan ceria.

Kt pasar malam, setelah memborong,on the way ke kreta.
wife berkata, arini perut tak berapa sedap la..

Aku kata, Jom kita beli yogurt kt kedai karnival.

Dengan ceria lagi dia berkata.JOM! hehe..

Kadang2, bukan senang utk bagitau yang kita nak sesuatu..Takot2 tak mampu ditunaikan...hanya kata2 kiasan sebagai alamat...
Tapi, bagi yang memahami, tak susah untuk menangkap apayang bermain di hati..
Mungkin memang nature seorang isteri atau wanita memang camtu.sebabnya...
Karena wanita ingin dimengerti
Lewat tutur lembut dan laku agung
Karena wanita ingin dimengerti
Manjakan dia... dengan kasih sayang

15 comments:

kanot said...

Lirik lagu aladin ka tu?

Amboi2..makin daring aa. Takpa,salurkan pd jalan yg halal. Hanya member mcm aseb mampu terkebil2 saja. Mari gelakkan dia..HAHAHAHAHA

KiMi said...

mari2!!!HAHAHA

Anonymous said...

sangat sweet!setuju.tak semua mampu memahami.oleh sebab itu, wanitalah yang akan memahami lelakinya yang tak paham2.maksudnya, dia paham la bahwa laki dia tak paham.so, dia akan terima seadanya. that's all.

Anonymous said...

Kimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!
Sweeeeeeeeeeeeeeeeeeetnye!

(dahla guna lagu feveret aku)

KiMi said...

aku tujukan entry ni untuk bini aku, walopun aku tau, dia takkan baca sebab taski takder internet.

Sahalfikri said...

boleh tahan gak jiwang mamat ni..tp mmg patut la camni. cayalah.aku pun suka entry ni.

ni la first time aku dpt blaja ilmu (yg biasanya aku blaja drp Dr Fadhilah Kamsah) drp kimi yang jarang bermadah (bak abg Man yang asyik bermadah - sampai tensen aku nak dgr - sbb...oh da terngumpat, stop!).

Anonymous said...

takpe..dia tau ko sayang dia.

Anonymous said...

bestnyerr.. baiknyer mizah sbg isteri.. sediakan air sirap lepas ko penat balik kjer.. dan baiknyer kimi sebagai suami... tunaikan apa yg isteri nak, walaupun dia x mintak... huhu.. best...best... selamat berbahagia, kimi!

p/s: nway, betul kan nama dia mizah? kalau salah, sori.

KiMi said...

miza la yatt..aku panggel dia zaza.

Anonymous said...

plg best bila perkara2 'sweet' di awal perkahwinan ni maintain.. w/pun dah bertahun2 kawin.. w/pun dah tua..dah bercucu..bercicit..

Anonymous said...

kalau aku balik kg beli ikan temenung sekilo, sardin setin agak2 hang paham x?

hahahaha..

KiMi said...

hang nak suruh bini aku buat laksa la tu.
minggu lepas mak suruh dia buat keladi asam laksa.makan dengan keli goreng.
minggu lepas2, mak suruh dia buat nasik ayam.
Kira mak pun dah tepengaruh dengan hang.

Anonymous said...

kimi.. aku nk blk pt buntaq cuti raye cina nih... best nyer.. rindunyer kt kg halamanku...

Anonymous said...

kano..

dia tak paham ek... terima lah seadanya.. hehe..

Anonymous said...

weh sedapnya keladi asam laksa.. xpa la minggu ni aku balik bleh ar buat lagi :p

hahaha.. apa plak terpengaruh ngan aku.. mak dah jemu makan masakan sendiri la..

aku plak dah ada orang 'volunteer', sebesaq rumah ataih aku tadahkan.. kuahkuahkuah..