Monday, March 05, 2007

a little bit nostalgic

Malam Rabu, Terasa malas g keja.
Lantas, aku membuat kputusan untuk
ponteng kerja keesokannya.

Lalu pagi khamis aku menuju ke Kuala Lumpur.
Bersama Bini aku yang tgh MC demam campak.

Tepat jam 2.42, Aku tiba di parking sebelah
Bar council.

Keluar keta, ada yang menyapa.Kalid.
KL, tempat yang tak asing bagi aku..

Lantas, aku menuju ke Court RKKK.
Jumpa MR.MURALI.
AMEK Order Longkol.

Selesai urusan.
Aku menuju ke parking blakang Panggung Odeon.
Aku menjengah HSK.

Aku masuk..lantas disambut oleh Ain.
Kemudian aku menyuruh Ain mem"Buzz" Suhel.
kata kat dia, ada Client nak jumpa.

Suhel pun tiba.
Bersamanya AM yang menjerit Mizaa..kpd bini aku.
mcm lama tak jumpa.walhal tak penah jumpa.

lepastu, aku bawak bini aku masuk kat CMLT department.
kenalkan dengan sume2 staff.
Deorang pegang2 perut bini aku.
Kata AM dengan nada tak puas ati..
"Miza pregnant tak nampak cam pregnant".

slepas bbual sikit.
Aku ke Sogo..bwk bini.
Pastu aku naik tingkat 6 sogo.makan.

Aku tepom akak aku.
Dia datang.
Sambil makan2.kami plan nak g makan lagi.
Kat Mali,jalan malinja.

Lantas aku ajak Kanot dan Bininya.

Pastu aku kembali ke HSK utk pulangkan kad sogo Am.
KANo pun dah ada (dia resign dr hsk)
bebual2 kejap
pakket pun ada..

kul 9, aku dan bini tiba di Malinja.
Kanot dan akak aku dah tunggu.

Aku cukup rindu dengan nasik lemaknya..
lantas kami order untuk makan.
Tapi kanot order untk Mentekedarah.

sambil mkn.bebual2..
(sambil kanot mentekedarah)
mengimbau kenangan..

aku ngan kanot becerita kpd bini kanot dan bini aku
pasal kami kt UIA dulu.
sebilik.4 orang ngan Aseb dan kaie.
kami memang kuat main game.
dan Istri kami harus bersyukur,
kerana suami mereka hanya kuat main game.
jadi hanya duduk kat rumah.
Berbeza dengan sesetengah suami yang ada hobi luar.
Mcm memancing dalam utan.habis tinggal bini.

betapa masinnya mulut aku dan kanot sebab
masa 2nd year dulu, kami selalu berkata2 tentang
karang aseb kawen,hantaran mesti tinggi.(termakbul)
pastu aku dan kanot selalu melawak bahawa kami akan kawen
lebih awal dari kaie dah aseb yg becinta cam nak Rak.
dan jarak aku ngan kanot kawen tak jauh.(termakbul)

Lantas kluar cerita, aseb pun da btunang dengan Asne.
jadi, meninggalkan Kaie saja lagi..bila lagi?

bebual smpai lewat kul 10..
kami pun mengorak langkah..
Kanot,balik umah..
Akak aku..balik umah dia.
Aku..ke putrajaya..
umah akak aku sorang lagi..

Hari yang padat..tapi Best.
cuma, AM byk keje.jd dpt bebual sikit je dgn dia..
takpelah.

9 comments:

Rin said...

eh eh.. cepat nya aku komen.. aku dh agak dh hang msti p kl punyer..aku tepon ofis hr jmaat depa ckp hang cuti dua hari...

Anonymous said...

tak tinggil aKimey, biase2 aje =) aseb lambat kawen sbb tunggu asne! reti masak ... malangnye tak reti2 jugak =p miza n k.huda reti masak so bole kawen awal =))

Marliza Radzi said...

ak aa, masa aku tengah f/stat, aku denga uncle lewis sebut "Hakimi datang", lalu aku jerit nama miza dari kejauhan sebab aku excited nak tengok dia 1st time. hehe.

pembetulan: aku tak guna nada tak puas hatila, aku guna nada kagum.

juga, ak aa, minta maafla sebab sangat banyak keja. huhuhu.

KiMi said...

Arin : ya.p kl.hg tepon?apa cerita?
Asne!: tak tinggi lagi?kalo tinggi,brapa juta gamaknya.haha.
Am: kau tanak bebual dgn aku ya Am...Ak aa..kau tak kagum pun terhadap aku yg tak ngandung, tapi tak ngandong.

Anonymous said...

nk tanye mcm mana nk wat JDS..? haha, pastu aku dh tau guna blogrolling..cayala kimi, bg instruction guna msg pun berkesan.. ke aku yg cepat pikap??!! hehe..

Anonymous said...

JDS..hmmm..bila ntah aku buat.
aku yang tera bagi instruction la.haha

Anonymous said...

ye laa, hang tera bg instruction..(kipas sket, byk interest nih!) haha.. uits, bara hang eh.. aku ckp psl liverpool kt blog aku.. keh keh keh..

Anonymous said...

kimi, thanks for da help eventho tak membantu pun.hahaha!! akhirnya aku sudah dapat menggunakan internet yang dibayar oleh abang aku dengan jayanya!! Aku ngandung tahun depan. Hehehe.

Anonymous said...

Hari Ahad aku p lagi makan kat Mali's ngan Aloi..

Aku rasa orang Kulim mmg kuat mentekadarah kot?? Aloi makan Char Kuew Teow sambil menapau nasik lemak..

Mujur la kali ni aku berjaya suruh dia belanja.. instead of bagi duit minyak..

Kejam x Ah Long?? hahaha