Friday, July 18, 2008

AKU........FIKRAH.......MEREKA.......dan UMNO..

Semalam pagi,
aku menuju ke Ipoh..

Utk jumpa dgn bos aku lalu terus ke Tanjung Malim.
Setiba di opis, dikabarkan
ada problem di Pjabat Tanah..
Kesilapan Pengkeranian...yang serius..

Semua kerani tanak pegi..
bermaksuk loyer la yang kena menjawab..

Bos drive aku ke PTg..
katanya..i give u 20 minutes to settle..

Lalu aku keluar kereta ,
terserempak dgn Arin..
hanya sempat angkat tangan..
kerana tengah RUSH..

selepas 10 minit, aku turun..
Settle, kataku kepada BOS.
Katanya..Settle?
I'll buy you Ayam Goreng Kampung for Lunch.

makan pree.

Di Tanjung Malim..kerja la..
sehingga pukul 8 malam..barulah kami
tutup kedai...

Petang tu, siap kanot sms ajak aku main POOL kat YM.
Sori Kanaot...Gua BIZI..

Aku tiba dirumah dekat2 pukul 2pagi...

Aku tak kisah..kerja sampai pagi..
kerana diberitahu..
amaun yang akan dimasukkan ke dlm akaun
aku bermula ujung bulan ni...akan ditambah..Alhamdulillah..

****************************************************************

ada yang menyangka aku berubah Fikrah..
kerana aku secara tak langsung Terlibat
dengan kemenangan Rafidah Aziz mempertahankan kerusi beliau
dalam petisyen pilihanraya yang difailkan..

Ada juga yang menyatakan, buktinya adalah aku
sudah tidak lagi memberi sound direct seperti dulu
dan aku tidak mengikuti debat Anwar dan Sabery..

Haha...(ketawa kecil)..
Fikrah yang aku pegang sekarang...
bukan aku dapat dengan mudah....

Jadi aku takkan tukar fikrah dengan mudah...
(kalo bagi 10 juta mungkin kot..hehe)

Dan aku tak ikuti Debat..kerana aku lebih suka tengok
Pushing daisy...nak wat camna....

****************************************************************

Mereka disana menjemput aku untuk Bermain boling esok
menentang Peguam2 dari Pulau Pinang..
Tapi untuk bermain kena pergi ke Ipoh..
Tujuan perlawanan pon sekadar mengeratkat hubungan antara Loyer..

Mereka disini pula, bukan menjemput, TAPI MENGARAHKAN aku
join mereka untuk main boling esok juga di taiping.

Pasukan lawan adalah dari Kementerian Perdagangan..
tarikannya bukan sekadar mengeratkan hubungan...

TAPI HADIAHNYA diura-urakan adalah barang2 rampasan
yang mahal2....aku tak tau la betul ke tak..
tapi memang begitu menurut peserta tahun lepas..
LUMAYAN...hahaha...

Jadi, aku join mereka disini..kul 9.30..kat pusat boling TAIPING..

*****************************************************************

UMno nak muzakarah dgn PAs..
Lantak la..hahahah

No comments: