Monday, July 14, 2008

Ujung minggu yang laloooo

Ujung minggu lepas
tak sama macam ujung minggu2 yang selalunya...

Selalunya..tghari sabtu..
Aku semestinya sedang menuju ke Kampung.
Umah mak aku..

Tapi, ujung minggu lepas,
Pagi2 lagi aku dah bangun..
Miza pon dah bangun pagi2..
Hanany pon bangun..

Miza bangun Pagi2 sebab dia nak masak..
dann cuci baju..

Aku Pullak bangun pagi2 sebab ada appoinment dgn mekanik.
Keta ada problem sikit..

Hanany pulak..mcm biasa..
mak pak bangun..dia pon bgn laa..

Sebab hanany dah sgt lincah sekarang..
Bagi mengelakkan dia kacau mak dia massak..
Aku bawak dia gi bengkel..
sbb untuk repair kerosakan tu,
amik masa tak sampai setengah jam..

Keta direpair..tak samapai setengah jam.
Tapi, biasa la..
Kalo pi mekanik..mesti dia jumpa benda lain yang rossakk..

Brek aku sememangnya dah lama rossakk..
dia kata murah saja..
Aku pon kata ganti la..

Dalam dok bukak brek..
dia jumpa lagi...
Bearing tayar belakang aku dah rossak..
Kena tukar...

Alih2...
2 jam aku kat Bengkel..
Hanany yang tak pernah berenggang dgn mak dia tu..
toksah cerita la..

Setengah jam pertama pon dia dah start sebut "Ma"
Apatah lagi 2 jam..dok cari mak dia sana sini..
Nasib baik ada anak mamat sorg ni..

Jadi dia main2 la..lupa sat kat "Ma"

Masa nk bayar..terketarrrrrrrr......
RM 209.00..KURRRRR.......

Tapi mmg sedap la bawak keta pastu..
Rupanya..bearing aku yang rosak tu la
menyebabkan minyak kuat mkn jugak..hahaha

Pastu..Mak dagn kakak aku serta laki dia pon sampai..
Kakak aku naik keta dgn mak aku..

Manakala laki dia naik Moto..Rempit sejati..hahha.

Petang, Abang ipaq aku balik p.buntaq..dgn alasan betugas.
Aku bawak mak dgn kakak aku serta anak beliau dgn kuarga aku
pi jalan2 dan makan2 petang kat tesco..

Mak aku borong baulu..

Kebetulan abang aku turun Taiping utk Amik keta
yang tgh direpair kat bengkel..

Jadi kami semua mkn2 kt tesco..

Lepas Solat asar kat Masjid tepen..
Kami berangkat ke Zoo Taiping..

Bawak mak aku tgk encik Bad..
Bukan encik Bad bos aku (Badrul)
Tapi Badak Sumbu...

Malam mak aku belanja mkn kat restoran Thai..

Mak aku bermalam kat Umah aku..
Ahad..Mak balik p.Buntaq..

Tapi aku dgn bini pon ikut balik..

Sebab...Isnin (pagi Tadi) aku ada kes kat Kulim..

Kepada KAnot...Court kulim, Bukan dekat Bomba atau
lepas masjid seperti yang hang habaq...
Dekat Bomba tu Ct Syariah..

Ct sivil..depan JKR..NGOKKK.....
Kampung sendiri pon tatau.

No comments: