Thursday, July 03, 2008

Lagi2 kutuk

Seorang rakan menelepon aku..

Berbual sedikit sebanyak pasal kerja,
suasana Politik semasa dan sebagainya...

Dia berpendapat..
sekarang kami (dan kawan2) semua dah berjaya
dan mempunyai bidang masing-masing..

Beliau mencadangkan supaya kami berjumpa
dan membuat satu group untuk memantapkan ekonomi.

Katanya, boleh ambik cara Al-Arqam dan Rufaqa.
macamana mereka menjana ekonomi.
Kami semua dari pelbagai bidang kerjaya..
Yang mana masing2 boleh membantu ekonomi yang lain..
i.e makan sama2...

Katanya, group kami ada Pakdi yang pakar ekonomi,
Aseb org koporat..aku dan Kanot yang loyer..
Apon yang kerja BAnk..
Semuanya bole saling membantu..

Aku mencadangkan supaya Pakdi dilantik jadi ketua..
Kalo jadi la grouping iteww...hahah

Tak ketinggalan, kawan aku tersebut membidas
tindakan beberapa rakan seperjuangan yang Masuk PTD dan JAkim.
Termasuk Pejan, Miraz, Zarifi dan sebagainya.

Dulu bukan main tentang kerajaan, sekarang menjalan kan dasar2
kerajaan.

Katanya ini semua salah PImpinan.

Lalu aku dgn laju menunding kepada KANOT dan ASEB..
deorang la pimpinan.
kalo driver masuk gaung..apatah lagi passanger..
HAhaha..

Lantas dia mengugut aku..

"Kalo ko masuk PTD..
aku nak bina satu Blog khas untuk kutuk kau saja..
Org pertama yang akan aku jemput untuk kutuk kau adalah Fazli Ramly"

Wah...gerun betul aku..Kanot itu hari dah dapat pangkat dari Fazli Ramly
hanya kerana apply gomen..hahaha

No comments: