Wednesday, June 20, 2007

fasa

Ramai kawan2 yang baru kawen..

Ramai yg masih seronok berkongsi2 gambar kawen..

Itulah fasa pertama dalam perkahwinan..

Aku sekarang, dah masuk fasa kedua perkahwinan.

Fasa kedua memang mencabar..

Ada sesetengah pasangan..
Bila masuk fasa kedua..
Mcm2 konflik..
Na'uzubillah..

Aku, Alhamdulillah...semakin erat..

Macamana aku tau aku dah masuk fasa kedua?

jawapannya mudah..Aku dan isteri dah ada anak..dan...

isteri sekarang memanggil aku dgn nama "Abah"

dan aku pula memanggil nama isteri dgn "Umi"

atau diterjemahkan dalam bahasa biasa...

Isteri panggil aku "paknye"
aku panggil isteri "maknye"
rasa tua la pulak..

10 comments:

asne! said...

sayalah antara orang di fasa pertama..yet to memasuki fasa kedua...ermm...

madulebah said...

nanti habaq kat Hanany

"itu kakak Cuda tau"

ha ha ha..

kano said...

hek ele kak nida!

madulebah said...

kano : dengki la tuh.. :p

kano said...

kak nida, lebih kurang la.huhu!

Sahal Fikri said...

aku malas sket nak tulih komen blogger punya.. nak kena sign up la.. buhsan, pekata ko tukar style sket kasi senang.. baru belambak sket komen ko..

eh, aku mana2 fasa yg ko sebut tu tak lalui lagi. tapi kisah setiap fasa aku dah dengar n tgk.

betulla stiap fasa lain2 cabaran dia. apapun, tahniah kimi kerana jadi bapa yg x cukup tdo n slalu bgn mlm layan si anak kecik tu..

yg aku heran satu je, dlm ngantuk2 di siang hari, ko masih smpat apdet blog ek?

Sahal Fikri said...

aku malas sket nak tulih komen blogger punya.. nak kena sign up la.. buhsan, pekata ko tukar style sket kasi senang.. baru belambak sket komen ko..

eh, aku mana2 fasa yg ko sebut tu tak lalui lagi. tapi kisah setiap fasa aku dah dengar n tgk.

betulla stiap fasa lain2 cabaran dia. apapun, tahniah kimi kerana jadi bapa yg x cukup tdo n slalu bgn mlm layan si anak kecik tu..

yg aku heran satu je, dlm ngantuk2 di siang hari, ko masih smpat apdet blog ek?

AM said...

peewiit!

eh suhel, kalu ko tamau sign up, ko tulis je la guna identity Other, tulih nama ko, Suhel. abih cite.

KiMi said...

Asne!ya btol!!
Cuda: aku ckp kat hanany..itu la opah.

kano..a...

suhel..btul cam am ckp, jd others la..ko dengki la aku asek apdate.

Am..peewit

suhail said...

laaa aku baru tau.. malunye..