Thursday, July 05, 2007

dosa kering

Dalam 2-3 hari ni
aku jumpa ramai kawan2..

Aku senyap 2-3 hari ni,
sebab aku kerja di Taiping semalam,
keja pun agak banyak sikit..

jumpa kawan2 di taiping,
tanpa disedari..
kami melakukan dosa kering.

jgn salah paham..
biasa la..
jumpa kengkawan dari firm lain.
keluarla cerita orang2 di opis masing2..

bila dah puas mengata,
pulang ke rumah, terasa insaf la pulak..

mungkin kita tak sedar..
kita dah buat dosa dgn orang..
pernah tak kita terfikir utk minyak maaf..

contohnya..:
saya mintak maaf sebab kutuk *** ***.
bukan saja kutuk, saya hina, keji, dan sebagainya.
sori ek..0-0.

ataupun,
"mr irritating, saya mintak maaf sebab kutuk2 mr dalam blog.."
haaaa.

kalo orang tu maafkan..baru ilang dosa2 kita kan..

dan kita jugak, jgn lupa utk memaafkan orang
lain yg pernah buat salah kecik kat kita.

aku ada kenal sorang tu.aku rasa dia adalah
orang yang tak berdosa langsung setakat ni..

dan aku jugak kenal sorang yang tak
pernah berdosa kepada suami dia.

tak caya?

orang petama ialah anak aku, Hanany..
umor baru sebulan lebih..manada dosa..

org kedua..
isteri aku..
sebab, pagi2..
sebelum g kerja..
aku akan maafkan segala-galanya...

6 comments:

AM said...

hahaha! kongajo la ko! tumbok, nak?! okla, sorry mr.irritating, raya nanti saya hantar kad mintak maaf. eleh ko macam tau je siapa. aku anonymous-kan dia kan? takdela keji sangat. ngeh ngeh.

Sufanasrin said...

keh3x! perlu ke smpi anta sms..?

oo..kalau gitu aku mintak maap kimi..! psl, entri yg aku br nk post jap gi..

AM said...

arin! dia sms aku jugak bgtau dah apdet! ko kaya benar eh sekarang, kimi? heh.

kimi, mintak maaf gakla eh, sbb tak melawat anak ko lagi.

KiMi said...

AM: aku dah tau sejak dulu lagi...hahaha
perlu aku tulis namanya dalm blog ko?

datang melawat, bawak stroller sue dgn baby court a..

Arin:
perlu, sebab lama tak apdate.
nak bgtau hang yag setahun sekali apdate.
rupanya hg pun apdate.
sipa serangan peribadi kat aku lagi.

pakdi said...

kita semua dulu bukan dah biasa kutuk depan-depan ke?

hahaha... kena mintak maaf lagi?

KiMi said...

kutuk depan2 tak dikira.
sebab kira dah bermaaf maafan.