Friday, July 27, 2007

Madley 2

" HARI KULAAN BATAHAGAAN II"
Anjuran PBM Bandar Baru Bangi



Bertempat di Stesyen Penyelidikan Sains Marin (Bt.7 Teluk Kemang)
Universiti Putra Malaysia
Port Dickson, Negeri Sembilan
(Pada hari Sabtu 28 hb. dan Ahad 29 hb Julai 2007 )
Warga KULAAN/Bukan Kulaan yang berminat dipersilakan hadir saparanakan (sekeluarga)


***************************************************
wah.. lama tak apdate.

Semalam, pulang ke rumah dlm keadaan tergesa2..
Cina Astro nak dtg pasang dekoder..
dalam dok laju bawak..
Tetiba aku nampak treler tayar 12 selang sebijik
dpn aku mmbrek dan mengelak sesuatu.
Keta depan aku pun begitu.
aku tak nampak apa lagi,bila keta depan dah lepas,
aku pun terpaksa brek dan mengelak.
AYAM SAPA NI!! macho ja dok atas jalan.

Bagus jugak drebar treler tayar 12 tu..
selalunya, kalo treler, stakat ayam, main gilis jer.

Lepas kejadian tu, aku teringat..
Aku pernah mengelak anak kucing kat jalan kuching.
dalam kelajuan 110 KM/J..
waktu malam, tgh syok laju,
bila kau brek dan elak,
keta jadi melayang mcm tokyo drift.
tengiang2 lagi bunyi tayar...
Tapi, Alhamdulillah..aku berjaya mengawal balik keta.
nasib baik jugak, mlm tu aku bawak keta wira Mituid,
bukan kenderaan rasmi kami
iaitu Iswara merah plat WFC.

lepas aku berjaya kawal balik keta.
sebelah aku, kaie dgn muka pucat dan gigil berkata.

"lain kali, kau langgar jer."

aku jawab, "anak kucing tooo"

dia sambung,"untuk maslahah umum, langgar jer"
dia masih pucat.

aku gelak.

Kaie mmg selalu ada bila kejadian gila masa aku bwk keta.
Pernah sekali, aku tak sempat nak mengurangkan kelajuan
bila polis buat sekatan jalan kat Haiway.
aku langgar sekatan jalan tu.Polis trafik semua menjerit2 woi!!!

Kaie pucat jgk.Kano pun ada masa tu.

masa aku bwk eta mengundur dlm uia pun, kaie yang jadi mangsa.

op, tutup cita lama.

semalam,
sampai area taiping.
ujan lebat gila.
sampai umah, aku tanya bini,
cina Astro da dtg?
dah jawabnya, tapi baru dia bukak kotak dekoder,
Brum..ujan lebat.esok la katanya.
ceh, igtkn da bole layan Astro mlm ni.

pastu aku tanya lagi kt bini aku.
Camna gi klinik td?
berapa berat Hanany?

"Ok jer.berat 4.3 KG.Nurse kata berat dia naik cantek.
tapi lepas cucuk dia melalak tak nak duduk.
sampai sekarang" jawab bini aku dgn muka penat..

InsyaAllah, minggudpn, aku upload gamba baru Hanany yg Gumuk.

12 comments:

AM said...

aku masuk blog ko nak jerit "Hoi apdetla" kat tagboard tapi ko dah apdet.

ko langgar sekatan jalan raya?!! WOW! kesian kaie dan kano. pasti trauma.

KiMi said...

aku apdet a ni..tapi idea tak bnyk..
kaie trauma..kano rilek jer.selalu kot.

arin said...

ptg ni blk kg.. la la la la la!

tragiknya smpi langgar road-block.bestu, polis tu cakap apa kt ko? sambung sket citer tuh..

KiMi said...

nama pun langgar sekatan.
manada berenti utk dengar dia ckp apa..
yang aku dengar..WOI!!! makin lama makin jauh...
pastu saman sampai a kt umah tua keta..

arin said...

naseb ko tak langgar polis tuh..klu tak tragedi tuh,msti masuk tv!

kano said...

selalu..

madulebah said...

fuiiyooo dah ada astro..

uits agaknya aku balik kg nanti Hanany dah pandai jalan apa?

ha ha ha

KiMi said...

nor!..ada hang na...
cudaz:tahun depan la baru hg balik?biasa.

kano said...

ada.

arin said...

oh,hari kulaan? heheh!

asniloveschocolate said...

jangan bawak mcm tu lagi...akimey dah ade hanany & miza skrg. tau? =)

madulebah said...

aku kepingin tulak perjumpaan tu tapi kana bergewi pulak hujung minggu ni

kawan ko gen kepingin tapi lakinya kana standby..

insyaAllah aku balik nak posa nih.. lani tgh sibuk merdeka 50 tahun yg x berapa nak merdeka nih..