Friday, July 06, 2007

kena halau kah?

Helo, salamelekum..
Kak lang ke ni?

yeah!! kak lang ni.
Sape ni?
Ape hal?

Saya nak sewa umah no 8 tu.

Ohoh...boleh! dah tgk umah tu?

dah..berkenan..

bila agak2 nak masuk?

tgh bulan ni boleh?

mmmmbolehhh...

kira camna ni? deposit?

sebulan 250..bole?
deposit 2 bulan..

boleh..murah btol tu..

ok.nanti kak lang tepom lain.bye!!

************************************

InsyaAllah...dapat la duduk umah sewa sendiri..
Bukan kena halau dgn mak mentua..
tapi cuma ingin belajar idup lebih berdikari..

bajet sendiri..
bil air, api..
makan..
astro..EH?(wajib=EPL+Torres is a RED!!)

selama ni, bagi sikit je kt mak mentua..
dan guna,makan semahu mungkin.

isteri aku pun, nak merasa tenang sikit.
senang jaga anak..
jauh dari bunyi bising adik2 dia..
yg memang juara2 semua..haha.

insyaAllah..
tgh bulan..aku akan menghuni umah no8 (gerrard)

bertanya kepada isteri.
adakah dia akan merindui ibu bapa serta adik2nya?
yelah, bila dah pindah,tentu akan terpisah..

bini aku menjawab,"Ceh! rindu apanya."



note: umah mak mentua aku no 1.
umah sewa tu no 8.
taman yang sama,
haha
dipisahkan oleh beberapa bijik umah.
agak2 malas masak.Jalan kaki, g umah mak.

5 comments:

AM said...

hahaha! selang beberapa bijik. anak ko meraung malam2 pun mak mertua ko bole dengar.

tahniah, sahabat! satu lagi pencapaian dalam hidup :-)

dieshazaki said...

hahahah.. kalu k.zue ler tulih news mcm nie sahih kene bambu ngan bos..coz the best point write at end of the bottom..satu newsroom leh dengaq!.. tapi nasib baik Blogger Aku Sudah Kembali jer yg tulih!! jadi ker keje kat nibong tebal? (sahih pasang angan2 leh balik parit hj amin nie...)

Sufanasrin said...

ckp kt k.lang tersebut kt ipoh rumah 3 bilik rm230 jer.mintak kurang sket..haha! aku pun nk tau gak psl firm kt jawi tu..jd ke?sape ajis yg ko ckp tu?

madulebah said...

wow mau pindah rumah jugak??

Tahniah.. best.. nanti aku on the way balik kampung bleh singgah rumah hang.. bleh hang jamu aku ayaq tebu..

pB said...

KAH KAH KAH ...

kalau lapaq , teghuh buleh p umah mak metua ...

standarddddd