Friday, October 22, 2004

MeRdeKAA!! (abis Exam)

22/10/2004!

hari yang amat dinantikan!!!
harini paper terakhir aku untuk sem ni...LAND LAW II..
aku pergi exam dengan penuh semangat..bukan untuk menjawab soalan..tapi untuk menghabiskan sisa2 exam sem ni...

pukul 2.55 aku ngan aseb masuk dalam dewan...MAIN HALL tu..
aku cari seat..alamak..no 3 dari depan..adusss...
atas stage ader 5 boxes tersusun..
setiap satu bertulis LAW 3111...untuk isi answer script la nanti..
tapi 4 boxes jer yang tulis kod tu...
satu lagi dia tulis "RUBBISH"...untuk pemeriksa buang sampah2 cam benang ikat paper la...
DR Azmi buat enouncement:"for law student,you may start reading your question now"
"do not write anything in your answer script until you're allowed to do so"

aku bukak kertas soalan..dalam kepala berlegar kes yang dihafal...
aku cuba masukkan kes yang aku hafal ke dalam soalan...
EIK?? apsal satu dua jer yang suit..yang lain tak kena pun?
Kalo Dr Azmi benarkan menulis dalam kertas jawapan pun aku tak bole nak tulis aper..
patut la dia tak benarkan tulis jawapan lagi...(budak law 1st 15mnt:reading time)

tanpa aku sedari..waktu menjawab dah start..(Dr Azmi da suruh jawab) tapi aku still dok baca National Land COde..
cari section tak jumpa..aku nampak NLC tu cam novel omputih yang tak best..
1/2jam dah berlalu baru enjin panas...
aku da start nampak section...kes pun bertambah lagi dua tiga...
tapi untuk soalan satu la..
soalan yang lain..hampes..aku tengok sebelah aku..POKEMON sengih2.."susah gila"katernye

3jam berlalu..aku pun tak tau aper yang aku da jawab..(tapi tambah kertas oo)
DR Azmi kater "stop writing"...aku da lamer stop pun..."please make sure all the particulars have been filled"...lamer da aku filled..."please remain seated"..lagi lamer dah aku remain seated"..kalo tak remain..tentu aku da lari jerit2..

aku tengok kedepan...kat kotak2 atas stage tadi...mata aku tertumpu pada kotak yang tulis "RUBBISH" tu...aku bisik kat POKEMON..."aku rasa..answer script aku nanti dia letak dalam tu la.." sambil tunjuk kat kotak yang dimaksudkan...POKEMON jawab "aku punya pun"
kami gelak...Gelak duka..(dalam minda..terbayang belajar subjek land utk kali ke-4)(ye la..LAND I repeat..2kali la maksudnya..pokemon pun..campur LAND II ni..kali ketiga..
adusss...)

bila MDM Asiah kater section 4,you may leave the HAll..aku melompat..kuar dari dewan..
ADUSSS..hujan...solat pun belum...tetiba akak aku tepon...ajak gi buakk puasa ngan EMMA yea yea..

aku cakap aku nak g masjid..(kenapa? tak caya aku g masjid?)..solat.. pegi la dulu..

lepas solat and makan free...aku ngan aseb balik bilik...
Rupanya suma orang da habes exam...kecuali kanot sorang..dia ada paper esok..
aku ngan haseb pasang lagu raya..kami buat2 nak kemas beg untuk balik kampung...
sambil menjerit2 sebut "baliiiikkkk!!"

selalunya kanot takkan mengeluarkan kata2 kesat...
tapi harini... hahaha...sumer kuar...budooo...bedooo...haaaargghhh!!!
woi sengap la!!! aku nak baca buku!!!!

aseb ajak.."not! jom main FIFA"

FIFA! FIFA!... PANG! KANG! kata kanot..

lagi satu...yang peliknya kanot tak ajak pun kami main Game harini...selau dia yg ajak.
kanot!!jom a main game! aku boring ni! exam pun da habes! tunggu nak Raya ja lagi!!
aku kata..

BOODOOO....!!! hhaaarggHHH!!! jawab kanot...

note: kaie senyap sebab dia tengah main game kat komputer dia...Pakdi pulak tidor..atas katil aseb...mesti la senyap...haseb bising sebab tak le tdo...ada orang atas katil dia...

1 comment:

kanot said...

HUKENENN (pinjam emma nyer gak)........... serangan peribadi.. kecoh arr..mana acci.. aku saman baghu hang tau. takpa, abih exam aku 'snipe' mulut..