Friday, May 11, 2007

drama tiwi

Tengok tiwi.

aku selalunya tidak gemar cerita melayu.
sejak kecik lagi aku suka cite omputih.
Dan aku jugak sangat2 gemar citer Superhero.
tak kisah hero camner,dari superman, ke mask rider Faiz.
aku layan.

Tapi sejak duduk umah mak mentua ni,
aku layan jer aper yg adik2 ipar aku tgk.

semalam, aku tgk citer susuk.
sebelum2 ni, tgk jugak, tapi aku tgk gitu2 jer.
Sebab aku sangka citer susuk ni,
mcm citer2 seram TV3 yang lain,
rupanya tidak..

Aku dapati, semalam, aku agak gemar citer susuk ni
sebab dia mcm citer superhero.ader quest,
dan dlm nk memenuhi quest dia,jumpa mcm2 dan dia tlg orang.
mcm ghost rider yg dpt kuasa dari Devil dan gunakan kuasa
tu utk tlg orang.

dlm susuk,dlm quest dia utk cari anak dia ngan Bomoh,
dia jumpa orang2 yg ada kaitan dgn bomoh tu,
dan tolong orang yg dianiaya oleh orang yg ada kaitan dgn bomoh tu.

mcm semalam, dia keja jd org gaji.
bini muda bos dia pakai susuk,
pastu dera bini tua dan kurung,serta buat jadi pelaris.
Sbb dia jugak pakai susuk, dia tau pantang susuk,
Jadi dia bagi bini muda bos dia minum air tebu hitam.
kalah la bini muda bos.

lepas bini tua dah dilepaskan,
dia pun meneruskan quest utk cari anak dia.
ha...kan mcm citer superhero.
atau..mungkin aku suka tgk sebab Dynaz yg jadi heroin.hehe.

5 comments:

Marliza Radzi said...

uish macam menarik pulak cerita ini selepas narrated by ko.

ala eksenla ko kimi dari kecik tak tgk cite melayu. mesti tengok Gaban & Otomen Taro je ni.

Anonymous said...

wajar lu suke dynaz.gua dulu tak suke tgk dynaz pasal kes syabu dulu tu.tp lepas dia clean dari kes tu, gua ok je.

Pastu lak, gua jupe dia secara live kat midveli makan tepi gua.memang cun sesangat!perfect dari segi luaran!

Anonymous said...

Am & Kimi: Lu all ada tgk satria baja itam tak? eh!betul ke nama tu?

KiMi said...

Am: biasa la am, gua zaman dulu tgk cerita omputih petang2, mcm bionik woman,Manimal, Bj & the Bear, Street of san Francisco.
Nur: Gua suka cara pakaian dia dlm citer susuk.simple.Perfect luaran?kalo dalaman?dalaman pakaian.hahaha.
Suria perkasa hitam la nor..
Kau g kat wikipedia, kau taip la tajuk dulu2 punya rancangan, tapi tajuk omputih dia la.kuar la jawapan.aku suka baca wikipedia.kau taip Gaban, dia cerita pasal gaban.

Anonymous said...

aku suke tgk cite little house in the prairie. best! nanti gua tgk wikipedia.