Monday, May 07, 2007

KAWAN KAWEN

aku dapat beberapa jemputan kawen.
Majoritinya bulan Jun
Majoritinya jugak 2hb Jun.

jika kelapangan, aku pegi,
jika tidak, aku kirim doa buat kawan2 yang kawen.

Antara kawan2 yang nak kawen, termasuklah Aseb dgn asne!,
Dikabarkan Kaie akan jadi pengapit.
adakah mitos2 yang mengatakan pengapit akan lambat kawen tu benar?
sikitpun tidak menggentarkan kaie nampaknya.

Aku ingat nak ke sana bersama Kanot,
Tadi dia kata Bini dia dah masuk bilik bersalin,
tengah berdebar katanya..
Semoga selamat dan berjalan lancar.
Jadi, tiada lagi keputusan jd ke nak ke segamat.
Lagipun, bini aku pun tgh sarat..
Tunggu masa jer...

Buat kawan2 yang nak kawen.
Selamat Pengantin baru!
Semoga Bahagia Dunia Akhirat.

Kepada yang jadi pengapit,
Banyak2 berdoa dan bersabar. hahaha...

9 comments:

kano said...

Gua takde la terasa sgt pasal statement lu pasal sape jd pengapit tu kawen lambat. Eventho gua jadi pengapit asne kat aseb's side.Hahaha..cume gua kawen lambat cket je pada adik2 gua.
Kalau jadi ke segar amat, bgtau ya!

AM said...

gua pun akan jadi pengapit di 2 weddings.

tu mitos omputeh tu kimi.

KiMi said...

Nur: Cheh, naka habaq dia pun jadi pengapit la tu.

Am: aku rasa btul mitos tu am, sapa jd pengapit, akan kawen lambat.....sikit dari orang yang dia apit.mitos omputih kalo sambut jambangan bunga, dia menyusul kemudian.

KiMi said...

pembetulan: nak, bukan naka.
Am: tak delete komen sendiri?

asne! said...

a.Kimey!! memangla pengapit kawen lambat siket dr pengantin kalau pilih yang single mcm kaNo & k.AM. Cube pilih yang dah kawen mcm a.kimeY or miZa??? hehe...

selamat menjadi ayah (bapa? papa? walid?) to a.KANOT & a.Kimey!!!

AM said...

ak aa pandaila ko kimi. feewit.

arini tidak delete komen sendiri sebab tak teranta 2x.

pakdi said...

kimi sebagai bapak? hm.. hm.. kanot tu mmg ada rupa. cuma bila dia dukung anak orang ingat tu cucu :P

aku ada kawan, sampai skrg tak bersalin lagi... perut besar je.. hm.. selalu gak dia lepak bilik kau. hm... mushkil.

kano said...

berdosa wei kutuk kanot.gaji dia 2 ribu ape..sesuai la ngan perut dia tu.sowi azmet..

13may said...

tak cukup pengapit...buleh ajak aku...

hahha....

salam;)